lördag 1 juni 2019

Tecken på att jag är tant...

Bilden kan innehålla: 1 person, glasögon och närbild

...på att jag är tant. Hur många poäng får du?

- Tycker att trosor ska räcka till navelplan... och helst vara i bomull.

- Blir tårögd av psalmen "Blott en dag"

- Anser att bekvämlighet är den absolut viktigaste egenskapen hos en sko

- Tycker att höjden av festlighet är att få sitta i ensamhet med en flaska bubbel och choklad

- Ser på ljudböcker och pdf böcker som djävulens påfund. En roman ska läsas. I bokform.

- Dottern får för hundraelfte gången förklara hur wifi fungerar

- Självklart lyssnar jag bara på P1 på radion

- "Kattatvättar" mej ibland istället för att ta en dusch till makens alltid lika äcklade min.

- Tycker det är ett ganska trevligt nöje att handla mat på Ica Kvantum

- Tycker att människor under 30 är barn

- Måste mjuka upp lederna när jag suttit en längre stund

- Skriver sms med 1 finger (pekisen.)

- Dagens behållning är ofta ett ovanligt vackert träd, en söt fjäril eller nåt liknande

- Känner mej som en utomordentligt duglig människa när jag bakat bullar

- Har noll koll på alla coola influencers. Vet inte ens om jag kan stava till det?

- Löser gärna sudoku och broderar.

- Säger Opsi Daisy och kära nån 

- Tråkar (helt medvetet) ut mina kollegor på rasterna med att envisas att berätta "söta saker" mina barnbarn sagt eller gjort.

- Rätt ofta kommer små anekdoter om hunden med.

- Behållningen med att gå ut på krogen är ALDRIG värd besväret att ta sej hem igen.

- Jag misstänker att jag blivit totalt osynlig hos motsatta könet. Försöker avgöra om det känns mest bra eller mest dåligt?

Puss/ Asta

-

2 kommentarer:

  1. Jag tog 8 poäng men jag tycker ändå inte att det du skriver är särskilt tantigt.

    När jag tänker tant så ser jag min mormor framför mig.
    Hon gick konstant i städklänning eller byxor i något underligt syntetmaterial, höll alltid håret någorlunda kortklippt, permanentade håret två gånger om året, rullade alltid upp håret efter hårtvätt och sov med dom på huvudet, drack inte en droppe alkohol av någon form, satt vid skärbrädan och åt när hon hade gäster, lyssnade förvisso oftast på P1 (vem minns inte kvällsandakten och sjörapporten var kväll), gick i kyrkan och var med i någon syjunta, bakade bullar och bröd tidigt, tidigt på morgonen så att det skulle smaka extra gott till frukosten då de fortfarande var ljumna, lärde oss att man alltid ska läsa kvällsbön (Gud som haver...), lagade alltid mat från grunden (inget fusk där inte), hade svårt för nymodigheter, bonade golven två gånger per år, trodde att telefonkatalogen från 1975 gällde under alla kommande år, tyckte att det var fräckt att kvinnor körde bil (fick ofta höra att jag körde som en hel karl) och gillade gammeldans.
    Det finns nog mycket mer än så när det kommer till det tantiga men hon var en urskön och mycket kärleksfull mormor och tant!

    Kram och ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare