fredag 28 juni 2019

Saker jag skäms att jag skäms för (för det borde jag fan inte göra.)

 Bilden kan innehålla: 1 person, som ler, hav, utomhus och vatten

Jag gör å tänker en hel del som jag faktiskt borde skämmas över.
Ibland är jag oförlåtligt... kass helt enkelt.
Men det finns oxå en jäkla massa skit som jag skäms för som jag verkligen inte borde skämmas över. Jag tror det gäller rätt många av oss.


- När jag kissar på offentlig toalett och det råkar komma en liten prutt. Eller 2.

- När jag bajsar och det då... rätt naturligt... luktar bajs och någon kommer in efteråt.

- När jag sitter någonstans offentligt och känner mej snygg å härlig och plötsligt upptäcker att magen ligger som en väljäst limpa över linningen.

- Att mina händer darrar. Och att människor ser det.

- Om jag är inne på bolaget för andra eller tredje gången samma vecka och det är samma personal.

- När jag luktar svett å andra kroppsvätskor på morgonrapporten efter 10 h jobb.

- Att jag pratat lite för högt, lite för mycket, lite för länge hos vänner i kombination med att jag druckit alkohol. Tagit för mycket plats helt enkelt.

- När jag känner att jag bara måste få berätta om Bente trots att jag vet att den som lyssnar inte är intresserad.

- När Bente morrar på män hon "borde" acceptera vid det här laget.

- Att jag säger ifrån mot nåt som inte är okej till någon utanför den absoluta innersta kretsen och sedan känner mej "bråkig."

- Eller när jag inte gör det. 

- När en kvinna jag förlöst får en grad 2 bristning.

- När precis-vem-som-helst kommer hit och ser mitt fula hem som borde renoverats för åtminstone 20 år sedan.

- Över att jag uttrycker ens den minsta irritation när folk frågar varför Mini egentligen bor kvar hemma.

- När det inte blir mat över om jag bjuder på middag till vänner.

- Eller om alkoholen tar slut för tidigt.

- När jag som tjock äter chips på stranden.

- När jag köper en öl på en pub/café typ kl 12 på dan.

- Att jag efter 10 h nattarbete ger såna värdelösa rapporter.

Vad skäms du för HELT i onödan?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare