tisdag 9 juli 2019

Mina insamlade guldpoäng

 Bilden kan innehålla: utomhus

1. Att få sitta i lugn och ro i solsken och behagliga 19 grader på semesterns första dag och se på Bente när hon badar.

2. Att placera rumpan i en solstol i skuggan och läsa ur "Tjänarinnans berättelse."

3. Kall folkis och salta chips till middag.

4. Höra Noah säga: T-Rex ringde till mej. Han har gjort en fälla. Där ska du ramla i och han ska tända en eld och grilla dej som korv och bröd.
Jag gör en skräckslagen min och börjar gnälla varpå han kramar mej, smeker mej över håret och säger: Så ja, så ja. Lugna dej. Du ska se att det kommer att ordna sej.
Gullonge!

5. Vaknade semesterns första dag klarvaken kl 6 efter en hel natt sömn.

6. Iskall Prosecco inmundigad sittandes bredvid fläderträdet.

7. Drinken Skojskoj. Vilken lycka att ha den liggande i frysen.

8. Dejt med Lillebror och "Mamma" från gamla jobbet.

9. Att vakna utan baksmälla (trots att man var värd det.)

10. Mina midsommarungar
 Bilden kan innehålla: 4 personer, personer som ler, personer som står, utomhus och natur

11. Oändligt med jordgubbar.

12. Födelsedagskalas för Kieran som fyllde 5 år.  Så ljuvligt att ha alla barnen och barnbarnen tillsammans. De leker så fint tillsammans men stortjejerna har sin grej ihop och storkillarna sin... de 2 är väldigt lika till sättet. Inkännande, mjuka, humoristiska gossar. Jag hoppas kusinerna alltid ska ha närheten och släktskapet till varandra.

13. Att se Astrids relation till sin morfar. Det är alltid alltid "moffa" när det kommer till henne.

14. Varje dag när jag ser hur snygg jag är i mina Rayban solisar.

15. Handmaids Tale. Ser det 1 timma i veckan. Funderar över senaste avsnittet ca 3 timmar om dagen.

16. Premiärdoppet

17. Att håret blir fantastiskt efter havsbad. Inget saltvattenspray kommer i närheten.

18. Kvällspromenad i skogen med Winnerbäck i lurarna.

19. Flötig pizza.

20. (Lite för mycket) Vin på altanen hos go vän.

21. Cykla hem i den ljumna sena kvällen

22. Premiärturen ner till "riktiga" stranden.

23. Bada i havet. Ett riktigt bad nu. I djupt vatten. Svinkallt först, alltså, jag- tappar- andan-kallt men sen så ljuvligt. Det är som om ett havsbad sköljer bort ens bekymmer.

24. Lyssna på Sommar i P1 varje dag

25. Tappa upp min alldeles egna hemmagjorda flädersaft på rengjorda glasflaskor.

 Bilden kan innehålla: dryck

26. Kolla in veckans väderprognos

27. Fläskkarré kokt i grädde i 5 timmar.

28. Ligga på studsmattan en ljummen kväll, långt efter läggdags för lillkillen, och lyssna på Bamsesagor på telefonen. Och han formar händerna till ett hjärta och skickar slängkyssar genom det till mej.

29. Stina Wolter. Vågar nästan redan nu säga att hon hade det bästa sommarpratet denna sommar. Blev ohyggligt berörd och tårarna rann under stora delar.

30. GeKås i all ensamhet var faktiskt ganska kul.

31. Ängsliga dottern (lyckades nästan smitta mej med oro) gjorde ultraljud och allt såg fint ut med den lilla gossen. En gosse. Wow.

32. Färska räkor med hetsås

 Bilden kan innehålla: mat

33. Mini som åkte till GeKås och bytte min trasiga väska jag köpt igår

34. Ännu mera strandhäng

35. En heldag på Liseberg med delar av mina hjärtan

 Bilden kan innehålla: 1 person, himmel och utomhus

36. Vinna godis

37. Åka Lilla bergådalbanan (den för barn) och skrika rakt ut i skräckblandad förtjusning (ja, så åkfeg är jag.)

38. Bentes lycka när jag kom hem efter en hel dag borta

39. Sitta här å skriva till er. Det blev rätt många inlägg juni månad. Några riktigt bra.

40. Såna här "självklaringar" får jag inte använda för ofta men att få leva i ett av världens bästa länder. Att bo i ett land människor vill fly till istället för från.

41. Träffa en kvinna som läst min blogg i 14 år. Eller var det 12? En evighet hur som helst.

42. Ringen jag fick av mamma i 50 års present. Inget affektionsvärde tyvärr för hon har aldrig haft den utan köpt den på pantbanken men det är det maffigaste smycke jag sett. Så mycket ädelstenar att det ser ut som en leksaksring.

43. Sova i nyköpta, nytvättade lakan.

44. Se om sista avsnittet av Handmaids Tale

 Bildresultat för Handmaid's tale season 3 episode 6

45. Shoppa bebiskläder

46. Ha spontanmiddag utomhus med delar av familjen

47. Middagen jag lagade räcker även imorgon. Så skönt att slippa tänka på det.

48. Få en massa pepp på Instagram när man är ledsen.

49. Att maken åtminstone kommer iväg på en jobbintervju. Det finns hopp.

50. Det blir en fjärde säsong av Handmaids Taile.

51. Det är kul med sällskap på promenader. Men ibland helt ljuvligt att få gå själv med mitt hjärta.

 Bilden kan innehålla: hund, utomhus och natur

52. En miljöträning som kändes stadigare än tidigare.

53. Hur trist vädret sista veckan än varit har det gett mer möjligheter till att gå långa promenader med Bente.

54. Terapisamtal med äldsta dottern, tänk om jag inte haft dem?

55. Nogger i lugn å ro när Noah somnat.

56. Sd fortsätter att minska i ännu en mätning.

57. Pizza å bärs på uteservering i solen

 Bilden kan innehålla: mat

58. 2 st i olika sällskap på ovan nämnda uteservering fyllde år och vi alla stod upp å sjung "Ja, må dom leva." Det var fint.

59. Sol å ljumna vindar efter några dagar som mest liknat mitten av november.

 Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som står, hav, utomhus och vatten

60. Döttrarnas tisslande å tasslande om ett kommande födelsedagskalas för mej å maken.

61. Noah som beter sej som en förhärdad KGB agent när jag försöker pressa honom på uppgifter om denna. "Jag vet inte/ Jag minns inte/ Jag kommer inte ihåg."

62. 100 års kalaset. Som mina tjejer jobbat å ansträngt sej å betalat för att det skulle bli bra. Och bra blev det! Jättebra.

 Bilden kan innehålla: 1 person, som ler

63. Tack alla ni som kom och gjorde kvällen så magisk.

64. Läst en riktigt bra bok. Få saker slår bra litteratur och att få förlora sej i det.

65. Dessa 2. Så jobbiga. Så goa.

 Bilden kan innehålla: hund

66. Skrev ett brev till en gammal vän jag inte haft kontakt med på väldigt länge.

67. Hittade dessa fina på sista rundan innan det var dags för att på nytt åka till Storkfabriken.

Bilden kan innehålla: mat

Ja, det blev inte riktigt 100 stycken Guldstunder men rätt många ändå.
Jag är nöjd.

Och så var sommarsemestern 2019 över.

Puss/ Asta




1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare