lördag 31 oktober 2015

Asta recenserar män


Jag ääääälskar "Bonde söker fru."
Har alltid gjort och kommer alltid att göra å jag skriver minst ett inlägg per säsong om det.
Oftast handlar de inläggen om att jag står upp för en programidé som många kallar smaklös och banal. "Idiot tv" som min make säger.
Men jag lyssnar dagligen på P1, jag ser Agenda, jag följer med i samhällsfrågor och politiska debatter, jag läser skönlitteratur och (motvilligt skall erkännas) vetenskapliga artiklar.
Så min intellektuella sida klarar sej nog utmärkt ändå.
"Bonde söker fru" är ren feelgood för mej.
Vackra miljöer, stämningsfull musik, människor som faktiskt blir förälskade.
Serien har ju ett rätt starkt facit med många par som faktiskt finner varandra och får det att hålla.
Jag tycker det är rörande.

Som vanligt följer vi fyra bönders väg till kärleken. I år är alla män och alla hetero och jag tänkte jag skulle recensera dem för er, så får vi se om ni andra som oxå ser programmet, håller med.

Dessa snubbarna är det...

Marcus från Örebro.
Ser trevlig ut men är i mitt tycke lite torr å tråkig.
Ingen av tjejerna från slottet och speeddejterna föll honom på läppen så han skickade hem allihopa och fick nya tjejer till sej. Bra lösning av Tv 4 tycker jag även om Bönderna på senare år börjat krångla mer å mer.
Minns säsonger när det varit uppenbart hos vissa bönder att här finns ingen kemi alls och då var det bara shit happends lixom. Fast det blir kanske bättre tv om han får en till chans.
Däremot fattar inte jag varför han får ha 7-8 tjejer hos sej å de andra fyra stycken?
Tveksamt om denna karl får ihop det med nån ändå i programmet. Han känns rätt... stel.



Daniel från Norrland. Älgbonde minsann.
Inte min typ av karl egentligen men jag kan ju se att han har allt.
Han är filmstjärnestilig, rejäl, trygg och spar på orden.
Han känns intelligent och samlad. Artig och belevad.
En riktig svärmorsdröm eller toastmastermaterial.
Å sånt går jag dessvärre sällan igång på.
Här har jag på känn att det kommer bli stor passion på denna gården i sommar.
Ända från speeddejtingen har man sett att han får ett ljus i blicken av en av damerna medan han är artigt korrekt med de andra.



Pontus från Kungsbacka. Å inte så värst mycket bonde heller.
Mer rikemanspojk med många dyra hästar.
Säkert inget ont i honom för det men det är ingen man.
Han är en osäker pojk och kan inte hantera situationen. Alls.
Den bonden som är tråkigast att se.



Och så har vi då Stefan från Hassela.
En riktig bonde och rockabilly snubbe. INTE min typ av karl kan man tro... men se jag spinner som en liten katt när denna karl visar sej på tvrutan och fnittrar småförtjust åt allt han säger.
I natt hade jag till å med en halvavancerad erotisk dröm om denna Stefan :)
Han jobbar, han flirtar, han pratar i ett, han är omväxlande kaxig och omväxlande sårbar, han blir rörd och får tårar när tjejerna skrivit en sång, han... han är helt ljuvlig tycker jag.
Jag tycker han passar bäst med tösen från grannbyn Marielle men tror att det kommer bli Hanna eller Pia som kniper honom till slut.



Vad tycker du?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Jag har otroligt svårt för Stefan. Ibland är han gööörcharmig och ibland göööörstörig.

    SvaraRadera
  2. Jag kollar inte Bonde söker fru, men allvarligt talat Asta: Örebro, Hassela, Kungsbacka och NORRLAND???? Förstår du att du just nu definierade hans bostadsort till mer än halva Sverige? Jag är besviken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Jag tänkte faktiskt på det men va fan... orkade inte googla.

      Radera
  3. Stefan är helt klart årets behållning av Bonde söker fru. Följer programmet slaviskt med en kompis och det är veckans höjdpunkt!

    Yvonne

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare