torsdag 1 oktober 2015

Varning för SEUF

Image

SEUF outdoor är ett danskt företag som jag tidigare aldrig varit i kontakt med men i mitten av augusti så köpte ( å betalade) jag en Fjällräven Kånken no 2 efter att ha hittat den några spänn billigare där via Pricerunner.
Jag hade förväntat mej att få den till skolstarten den 31:e augusti.

Men den dröjde. Å dröjde. Å dröjde.
Jag fick upprepade beklagande mail.
Så kom den äntligen till utlämningsstället och jag gladde mej över att åtminstone kunna ha med den till Cypern.
Men se då hade de inte skrivit mitt efternamn på paketet och därmed kunde inte ICA lämna ut det.
Jag försökte med posten. De kunde inte hjälpa mej.
Jag ringde till SEUF. De svarade inte.
Jag mailade SEUF och fick då ett spydigt svar om att jag inte lämnat mitt efternamn och att saken skulle ordnas till men jag fick själv betala frakten till Danmark och tillbaka igen.

Jag blev topp tunnor rasande.
Jag hade visst skrivit mitt efternamn men kunde inte bevisa det.
Efter några ordväxlingar fram å tillbaka mellan mej och "Rasmus" på SEUF där jag skrev mitt efternamn med versaler åkte väskan tillbaka.
För två dagar sedan fick jag äntligen beskedet att den var sänd mot Sverige och idag mail om att den kunde hämtas ut.
Tror ni att mitt efternamn stod på denna gång?
Tror ni jag fick ut på mitt paket?
Tror ni att jag jag fick ett raseriutbrott som höll på att ge mej en stroke på ICA?
Svar: Nej. Nej. Ja!

Så nu har jag åter mailat "Rasmus", inte direkt i ett trevligt tonfall och fortsättning följer.
Men mitt råd... om du nu är sugen på en röd Fjällräven Kånken no 2 är att lägga på den hundringen det kostar att beställa från ett seriöst företag.
Gha!!!!!

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din frustration, jävla idiotföretag!

    SvaraRadera
  2. Handlade nu på "Black friday" rean, 4 varor, la ordern på lördagen, fick bekräftelse, på måndag fick ännu en bekräftelse, men på måndag middag fick jag ett mail om att min order var annulerad, för varan var slut.
    Vid mail växling med Rasmus så var ALLA varorna slut, men jag gick in och testade en ny order så fanns 3 av 4 varor, och idag så fanns alla varorna för beställning,
    Helt klart en Köpvarning på SEUF.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare