onsdag 10 juni 2020

Insikter en halv vecka in i första semesterveckan.



💜 Jag kan bli arg. Men herre jĂ€vlar vad arg min Ă€ldsta dotter kan bli.
(Inte pÄ mej som tur var.) JÀvlas inte med ett hett temperament och hormoner!

💜 Men för all del, smĂ„ minipoliser kan reta upp mej ganska bra oxĂ„. En del har helt uppenbart för smĂ„ egna problem.

💜 Allergin kom i Ă„r med. Jupp. Sitter och funderar pĂ„ om jag borde
a.) ögonskölja med handspriten eller b.) köra loss med diskborsten i ögonhÄlorna.

💜 Min besatthet i att lyssna pĂ„ romaner hĂ„ller i sej.

💜 Min man kunde bli grinigare Ă€n vad han var förra veckan.

💜 Jag har Ă€n en gĂ„ng lagt en förmögenhet pĂ„ vĂ€xter. Trots att jag varje Ă„r har ihjĂ€l dem pĂ„ under en vecka. (Hur kan man lyckas hĂ„lla liv i 4 ungar hyfsat vĂ€l men inte fĂ„ en Pelagon att kĂ€nna sej tillfreds?)

💜 Jupp. Dogue de Bordeaux Ă€r vĂ€rldens vackraste o charmigaste ras men oxĂ„ den mest lĂ€ttkrĂ€nkta. Och man fĂ„r bannemej fjĂ€ska för att hamna pĂ„ plus igen.

💜 Att "sova bra" Ă€r tydligen inget man bara kan bestĂ€mma sej för. Det tycker man kanske att jag borde kĂ€nna till vid det hĂ€r laget?

💜 BadpremiĂ€ren vĂ€ntar fortfarande.
Den som spar han har. Eller hon, det gÀller oss kvinnor med.

💜 Min Mini har i Ă„ratal snott klĂ€der hon kan ha men som jaag "vuxit ur."
Tadaaa, idag snodde jag ett par shorts av henne.

💜 En bra trĂ€ning Ă€r den som blir gjord. Försöker jag intala mej... efter att ha presterat skit pĂ„ gymmet idag.

💜 Mitt munsĂ„r ser grisigare ut Ă€n nĂ„gonsin. Det kommer bestĂ„ hela semestern.
Om jag nu tvivlat.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

VÀlkommen att sÀtta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen Àr levande genom sina lÀsare