fredag 12 juni 2020

Asta recenserar "Det stora dejtingäventyret" med Max Schüllerqvist

Det stora dejtingäventyret (pocket)

Nu har jag lyssnat på min andra bok av författaren Max Schüllerqvist "Det stora dejtingäventyret." Nyligen recenserade jag ju hans senaste "Terapeuten som inte visste vad han gjorde", den recensionen kan du läsa här.

"Det stora dejtingäventyret" handlar om Kristina som är pensionär och änka.
Hon lever ensam. Tränar på Friskis&Svettis och tycker om att hänga med sitt barnbarn Julia.
Allt är egentligen ganska bra men kanske lite ensamt och lite väl förutsägbart.
En mer försigkommen väninna övertygar Kristina om att det är dags att finna en ny kärlek och med Julias hjälp startar hon ett konto på Träffpunkten.
Men att i hennes ålder träffa en vettig man visar sej inte vara det lättaste.
(Fast är det det i någon ålder?)

"Det stora dejtingäventyret" är en varm och underhållande bagatell till roman.
Det blir inga gapflabb, knappt ens ett leende under tiden jag lyssnar men jag tycker om den och jag vill veta hur det går för Kristina och allra helst att det ska gå bra.
Kanske är den något förutsebar men det gör inte så mycket. Ibland kan man behöva sådan litteratur oxå.
Betyg: 3. Godkänt.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare