söndag 28 juni 2020

Semestersammanfattning i listform



Varit på stranden?
Absolut även om jag hoppas på att det blir mer. Mer hela dagar med lunch eller kvällsmat vid havet.

Badat mycket?
Allt är relativt, det mesta bleknar om man tänker på sommaren 2018 och även ifjol när det badades vareviga dag, ofta flera gånger per dag. Men jo, jag har badat hyfsat mycket och många gånger.

Grillat?
Inte så där jättemycket nej. Under semestern kanske 2-3 gånger och innan semestern några till.

Sommarfester?
Inte en enda faktiskt.

Roliga utflykter?
Skralt nu i Coronatider. Å då är det ju tur att jag bor som jag bor. Många betalar dyra pengar för en vecka eller två i min hemmamiljö.

Blivit brun?
Mitt pigment levererar förvisso med rätt lite sol, men jag har nog varit både blekare och brunare.

Sommarcrush?
What?!

Tränat?
Inte så som jag tänkt mej nej.

Druckit roliga drinkar?
Mer öl å vitt vin faktiskt. En å annan GT har slunkit ner... om det betraktas som "rolig drink" låter jag vara osagt.

Lars Winnerbäck konsert?
Hade ju bokat det till augusti men det är Coronatider och en av få saker som faktiskt svider att försaka. Sommaren 2021 då jävlar.

Liseberg?
Lite samma som svar ovan. Det är inte många somrar i mitt liv jag missat Liseberg vilket är supertrist trots att jag bara åker småbarnsattraktionerna.

Sex on the beach?
Hehehe. Inte så jag har skavsår i rumpan precis.

Jordgubbar?
Alltid. Lägger orimligt mycket pengar på dessa gubbar.

Fnitter med polarinnor?
Ja jag har haft rätt många mysiga träffar (många om man menar med mina introverta mått mätt.)

Hälsotillstånd?
Allergin har varit någorlunda dräglig sedan mina kortisoninjektioner.
Själsligt känner jag mej oxå relativt stadig.
Ingen Corona eller annan infektion heller. Det närmast virus jag kommit var Herpesmunsåret jag släpade runt på första veckan av semestern.

Redo att börja jobba på en skala 1-10?
Med 5 dagar kvar som dock inte är semester utan bara ledigt i schemat sååå nja... inte jättesugen faktiskt. 3 kanske?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare