söndag 7 juni 2020

Semester-makeover



Idag klockan 07:30 stämplade jag ut från jobbet för  T R E  veckors semester (till och med nästan fyra faktiskt.)
Det är ju ett väldigt speciellt år med Corona och jag har nog aldrig haft en semester med så få planer och så lite inbokat och känslan är inte riktigt den samma som den brukar vara när semestern ligger där framför en.

Våren och sommaren hittills har av olika anledningar varit tuff och slitit på mej mentalt. Jag har känt mej ledsen, ängslig och trött å jag har tappat självförtroende på flera områden.
Så kanske... kanske... är det ändå perfekt att det inte är resor, konserter, fester och sammankomster som är inplanerade utan jag mer kan fokusera på att komma igen.
Jag tänker basala saker som bra mat, träning och sömn.
Jag tänker sådant som gör just min själ gott som mycket Bentetid, en del häng med barn å barnbarn, läsning, långa stunder vid... eller ja helst i... havet.
Kom igen vädergudarna och ge oss lite badtemperaturer att tala om!
Jag är desperat badsugen (få saker löser ångest och stress så bra som att bada i ett hav) men inte sååå desperat att jag kliver i vid 14 grader. Nopp.

Viktigast känns att inte komma tillbaka till jobbet när veckorna är slut och må ungefär likadant. Inte spenderat allt för mycket tid på att sippa vin, vara bakfull, tjafsa med maken och sitta uppe å hänga på sociala medier om nätterna vilket låter tragiskt men inte helt osannolikt när det gäller mej.
Jag vill känna mej starkare och att jag faktiskt fått gjort något för min hälsa under de här veckorna. Inifrån å ut.
Känner mej ändå rätt så pepp!
Med balans så klart.
Imorgon tänker jag tex BÅDE gå till gymmet en rejäl sväng, ge Bente mammatid OCH ta ett par öl å en flötig pizza med en vän.
Det blir bra.

Hur känner ni för sommaren?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare