fredag 20 september 2013

Nästan dan före dan

 Poolrestaurangen som bl a serverar hamburgare och sallader.

Det är nu nästan så att jag kan räkna "dan före dan före..." om resan.
Tidigt måndag morgon lyfter vi i ett flygplan, bryter genom molnen,  på väg mot Cypern och en vecka i värmen.
27 grader i vattnet.
Det låter säkert bortskämt att säga... jag är medveten om att det finns många som aldrig har råd att resa någonstans...men jag är inte lika förväntansfullt lyckligt som jag brukar vara inför resor.
Av diverse olika anledningar.
Faktiskt tar det emot rätt rejält. Men även om jag har stark intuition så har jag aldrig haft någon övernaturlig förmåga att i förväg vädra faror. Tvärtom, kroppen å psyket larmar ofta helt i onödan.
Men jag känner mej orolig... över en mängd saker... det kan jag inte göra så mycket åt.

Fast jag behöver verkligen vara ledig.
Jag behöver sol å bad. Jag behöver sova i en riktig säng. Jag behöver slippa från jobbet. Jag behöver avkopplingen som bara en charterresa kan ge. Jag behöver miljöombyte. Jag behöver lyxen av att äta på restaurang varje kväll och dricka en god drink en helt vanlig tisdag. Å onsdag.
Jag vet att det är så.
Jag behöver sova ut. Tänka nya tankar. Se nya vyer. Bli visslad på när jag går förbi en taverna. Smaka på medelhavets sälta. Bli brun.
Jag tänker att bara på grund av mina låga förväntningar så kanske det blir jättebra.
Underbart rent av.

Vi åker som sagt mitt i natten här ifrån, tidigt tidigt på måndag morgon.
Maken är snäll å kör oss. Trots att han ska jobba på måndagen.
Han knorrar missnöjt men han gör det. På såna vis är han guld.
Jag är ledig helgen och kan packa å fundera i lugn å ro.
Välja klänningar med omsorg. Välja skor.
Triviala i-landsproblem.
Ta lite i taget.
Imorgon lösa ut recept. Färga håret.
På lördag packa. Noppa ögonbryn.
På söndag, raka benen. Måla naglarna. Skriva bokrecensionen.
Hålla ångesten armlängd avstånd.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Åhhh, vännen.. Det är inte helt enkelt detta. Med att känna ångest och samtidigt veta att man egentligen inte har en aning omutifallatt.. Men du kommer att få det jättehärligt. Och du behöver det. Och tänk på det vi sa en gång, det där om att var och en får xxxx för sig själv..

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Åhh jeg fikk så lyst til å reise når jeg leste om alle forberedelsene dine! Det blir sikkert helt supert når du kommer ned dit. God tur!

    Klem Laila

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir bra....och ibland känns resor mindre inspirerande...men semester behöver du väl på ett eller annat vis. Kram

    SvaraRadera
  4. Efter att jag blev sjuk (för 10 år sedan) är resor alltid förknippade med oro i massor innan jag kommer iväg. Trist, men... Jag vägrar ge upp resandet, jag biter ihop... Nu ska jag snart med ungarna till Amsterdam och oroar mig för allt som kan gå fel med resan... Inte alls lika kul som det var förr, när jag bara slängde ner lite kläder i sista minuten och drog, inte en tanke på att inte allt skulle gå som en dans... Den här resan behöver du, bara ta det lugnt, sov mycket, ät gott, koppla av!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare