söndag 22 september 2013

Rösta på ni

 

Hej mina underbaringar...

Tempen stiger. Ska strax laga lite käk, hämta mamma vid tåget och sen göra tidig sänggång.
Som om man kommer kunna sova någonting?! När man dödsföraktande skall ge sej upp 10 000 meter upp i luften i en tung plåttunna med bara en flytväst som skydd.
JÄTTE käckt att ha flytväst OM nu havet störtar i vatten och går sönder i tio miljoner delar. Hoppas de är besprutade med "fy på dej haj spray" också så blir det extra tryggt.
:) Nej, jag är inte särskilt flygrädd. Inte om piloten ser ut att vara nykter och äldre än 30. Där går någon slags förtroendegräns vad det gäller piloter för min del.
Det är en viss anspänning, ett visst pirr att gå ombord. Å det är inte så kul när flygvärdinnorna talar om nödutgångar och syrgasmasker. Men jag brukar tänka att detta är deras jobb... som de gör varje dag.

Jag har spärrat telefonen för internet.
Känner mej själv väl... "jag ska bara..." in på ena å andra sidan. Särskilt efter ett par glas vin. Omdömet trubbas av rätt snabbt med något alkoholhaltigt.
Men hotellet har tydligen trög och begränsad wifi så något ska jag väl kunna uppdatera er.
Ni kan väl rösta här vad ni är mest (å kanske minst intresserad) av att se...

1. "Fot mot hav" det kanske mest klassiska av alla semesterfoton.

2. "Lackerade naglar i poolvattnet" en egen favorit.

3. "Stranduppdukning" (dvs stilleben av bok, immig öl och solskyddsmedel.)

4. "Vy från terrassen."

5. "Astas nakna och mycket vita bak" Tror jag aldrig att jag fotat men jag kan göra undantag för er.

6. "Dagens/ kvällens outfit" för er som inte sett nog av mina klänningar.

7. "En måltid" Något alla fotar men få är intresserade av att se

8. "Flygplansvinge med himmel runt om", innan eller efter vi störtar? Tja här gör kanske sej före/ efter bild bättre än någonsin.

9. "Natosoldater"

10. "Stilig cypriotisk man alt gammal å härligt rynkig "cypriotisk tant"

11. "Mitt gigantisk (kommande) munsår" (obs blir tillgängligt först i mitten av nästa vecka förmodligen.)

12.) "Asta som får ett psykbryt på sin mor." Förmodligen tillgängligt redan ikväll.

13. "Asta röker i mystisk pose" Ja herre gud, ibland ser rökning så billigt å korkat ut, ibland så glamouröst.

14.) "Asta gör bomben från poolkanten", oxå en klassisk bild i våra familjealbum.

15. "Asta som en strandad val i bikini" , fast herre gud, nu har jag ju börjat springa så i rätt vinkel och med rätt ljus (å indragen mage) kanske jag ser riktigt het ut?

Hasta la vista

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Nä inga lackerande naglar, men en balkongvy skulle funka. Bomben skulle nog slå allt.

    SvaraRadera
  2. Kombinerad uppdukning, fot mot hav och lackade naglar! Alltså 1, 2 och 3 i samma, rationalisera!

    SvaraRadera
  3. *ler* DU är knäpp du! Så jag vill nog se din vita bak ;)) Och du - jag har ju bott på det däringa hotellet och det finns en väldigt bra wifii i den mysiga lobbyn! I alla fall för 11 månader sedan!

    Massa kramar på dig!

    SvaraRadera
  4. Vit bak. Som gör bomben! :D

    SvaraRadera
  5. Bomben slår allt! Ha en fortsatt skön semester. Jag har taggat dig:
    http://cattisboktips.blogspot.se/2013/09/reading-habit-tags.html

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare