fredag 22 november 2013

Fredags status

 

Lycka är lite som såpbubblor.
I samma ögonblick man försöker ta på den och analysera den så spricker den.
Därför ska vi inte göra det idag. Vi kikar på såpbubblorna på avstånd.

Jag har en fantastiskt trevlig och harmonisk fredag såpass här långt.
Blev oväntat ledig idag, skulle egentligen ha jobbat 07-16, och nu väntar dryga veckans semester.
Bara en sån sak!
Har en hel del trevligheter inplanerade men även tid till praktiska ting och att bara vara.

Idag startade jag upp dagen med sovmorgon. Kaffedrickande i lugn å ro.
Sedan gick jag ut å sprang för första gången på fyra veckor.
Å visst var det jobbigare, men inte sååå jobbigt som jag fasat för.
Jag har tappat kondition men inte all.
Sprang 5 kilometer, lite fortare än annars och det funkade.
Inte lätt som en plätt men jag sprang hela vägen.
Nu är jag på g igen!

Jag hade glömt den sköna endorfinkick som man belönas med efter löpartur!
En känsla av att man är BRA. STARK. HAR KONTROLL.
Det var ett tag sen jag kände så där...
Tog en lång härlig dusch. Rakade här å där. Skrubbade håret.
La en omsorgsfull makeup och valde klänning bara för att... 

Nu ska jag ut med hunden en långrunda.
Därefter handla lite.
Laga nåt gott att åta. Korka upp lite vin. Se på hockeyn.

Hoppas att ni oxå har en härlig fredag.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt när kroppen börjar funka igen! En så bra känsla.

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig fredag! Hoppas hela din vecka blir lika bra. Själv behöver jag nog mest sova i helgen, skönt att vi inte har nått särskilt inplanerat!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare