fredag 1 november 2013

Mod å fredag

 

Det är en sån bra bild! Eller hur?!
Jag såg den på facebook och har återkommit till den i tanken många gånger sedan dess. För precis så är det nog många gånger för både människor å djur.
Vi har kapacitet till så mycket mer än vad vårt mod och vårt självförtroende tillåter oss att vara.
Jag är inne i en period när jag funderar mycket, försöker bejaka mej själv, lyssna till mitt hjärta och våga säga "ja" lite mer.

Det är skönt att vara ledig en fredagskväll.
Att ha en ledig helg framför sej.
Jag har försökt stänga av allt mitt analyserande å bara vara ikväll.
Sliten och med utgnuggat smink dricker jag vin å ser på hockey.
Tidigare idag, i skymningen kring fyratiden, gjorde jag det bästa jag vet.
Klädde på mej efter väder, tog med min hund å drog ner till havet.

Det finns mycket jag vill ha av livet.
Mycket jag vill ha avklarat, inte minst känslomässigt, när jag ligger på min dödsbädd en dag.
Mycket jag önskar skulle vilja var annorlunda.
Men har jag bara ett hav och min hund så ordnar sej allting annat.
Det är det viktigaste.
De största grundstenarna för att jag ska må väl!
Min återhämtning.

Jag har varit lite sugen på party idag. På att få dra på mej make up'en, dra på en klänning, träffa folk, kanske gå på krogen, bli lite berusad... men jag orkade inte.
Pop corn, tidig sänggång och en god bok är bra det med.

Vad gör ni ikväll?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jag har hängt i soffan med familjen och skrattat så tårerna rinner åt tredje säsongen av Community. Nu vill vi att fjärde ska komma ut på dvd, måste nog surfa in på discshop...

    SvaraRadera
  2. En HELT fantastisk bild! För det ÄR så det är. Att man ofta hindrar sig själv från saker och ting. Att man faktiskt kan påverka sitt eget liv/inställning så mycket mer än man tror. För att tro på det är ack så läskigt. Och förenat med ett enormt ansvar.

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare