söndag 10 november 2013

Götelaborg

Tillbaka från min å makens Göteborgsweekend och som den fiiiiina bloggerska jag är har jag så klart dokumenterat det i bilder.
Dock blir det lite underligt när maken inte är med på en ända bild.
Det beror på att han hyser en närmast panisk rädsla för att cirkulera på nätet.
Jag svär på att jag HAR en make. Jag förstärker ibland... lägger till å drar ifrån... för att göra lilla gråa mej intressantare men det ÄR sant.
Han finns.
Utan att vara med.
Om ni fattar?!

Ja. I alla fall. Vi bodde på Gothia hotell. Precis vid Korsvägen.
I det mittersta av dessa hus.



Utsikten var kunde säkert ha varit magnifik.
Men nu var vi i Göteborg och där är det Göteborgsväder.



Men inomhus var fint. Jättefint.
Å två sängar som maken inom 1,5 sekunder sköt ihop till en.
Vilket inte hjälpte särskilt mycket...
Jag kan väl säga som så utan att avslöja för mycket att man behövde inte precis vara akrobat för att få sängarna att dela på sej. Det behövdes inte jäääätte mycket aktivitet.
Däremot behövde man vara lite av en akrobat för att på ett sexigt sätt ta sej upp igen när man ramlat emellan.
Fick övat en del på det och tror minsann jag fick till det på slutet.



När vi gick till showen... själva syftet med Göteborgsresan... mötte vi den här killen.
Mitt på gatan. Gående bland folk.
Jag vet inte... jag är ju från landet så jag hänger inte riktigt med i mode å så där.



Det var inte precis väder som lockade till en extra promenad eller hand i hand strosande. Snarare powerwalkade vi. Jag i 7 cm klack.



Väl inne i stugvärmen tog maken ett glas vin å jag en cider medan vi väntade.



Jag har lovat Mini att inte avslöja allt för mycket om "En Skam för Sverige" då de ska gå å se den här i stan i februari.
Men jag kan säga att både Magnus Betnér och Soran Ismail var bra, ungefär hälften hade jag hört förr och Soran var strået vassare.



Därefter var det hem. Byta om.
Å iväg till Heaven 23 för lite käk.



Drack den i särklass bästa Caipirinha (min favoritdrink) som jag någonsin druckit.
Värd varenda dyr krona.



Till middag käkade maken en kalventrecote och jag den klassiska räkmackan.
Gott. O ja.
Dyrt. O ja där med. Det lär bli havregrynsgröt ett tag framöver nu.

 

Vi tog ytterligare en drink i baren senare innan vi återvände till hotellrummet för fler akrobatiska övningar.
Höll på att säga att vi somnade båda ganska nöjda, men det var inte sant, jag hade glömt min insomningstablett hemma och slumrade in (notera: inte somnade) in framåt fem.
Innan dess hade jag vridit å vänt mej. Svettats. Frusit. Badat. Fått för mej att någon var utanför fönstret (tills jag kom på att vi var på våning 14.) Haft ångest. Fått huvudvärk.

Idag var det frukostbuffé... helt ljuvlig sådan... lite shopping och en evig väntan på tågen vi skulle åka med. Jag hem. Maken till Stockholm å fackkurs.
Å där någonstans fick jag feber.
Great.

Puss/ Asta




1 kommentar:

  1. Fan - för fever!!! Men det verkar onekligen som ni haft en skön helg! *ler* SKAM skall jag också se i Falkenberg i februari.. Men jag har inte kunnat låta bli att smygläsa lite om den..

    Kramar fina A

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare