söndag 17 november 2013

Sååå kär

 

Min andra Dogue de Bordeaux... Gottfrid.
Jag är så vansinnigt stolt över den han är. 18 månader gammal (värsta åldern) och helt underbar i alla situationer.
Jag har honom nästan alltid lös och jag kan nästan alltid lita på honom.

Detta tror jag att jag har gjort rätt...

1. Jag valde uppfödare med noggrannhet.

2. Det viktigaste för mej när jag funderade på valp var mammans mentalitet.
Jag ville ha en social mor till min valp. Min uppfödare uttryckte det en gång som "Hade Ebba varit en människa hade hon varit en slampa"... 

3. Jag har sovit ihop med honom

4. Han får hundra pussar om dagen (minimum.)

5. Jag har använt min samlade erfarenhet och i stort sätt lärt av mina tidigare misstag (möjligen är jag inte alltid helt konsekvent.)

6. Korv, korv, korv, korv, korv och mer korv.

7. Ute hittar jag på saker. Finner korvar, hittar pinnar, springer rakt ut, klättrar på stenar. Jag är kul!

8. Jag valde valpkurs med omsorg

9. Jag är alltid... alltid... vänlig mot min hund. Precis som med barn tror jag man får svar som man ropar.

10. Jag har haft tur helt enkelt. Han är en på miljonen.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare