söndag 27 april 2014

Ber om ursäkt för gröten.

 

Det sägs att nyblivna mammor har gröt i huvudet.
Och här å nu kan jag meddela att det samma gäller även mormödrar.
Alltså kan jag inte strikt stå till svars för mina tillkortakommanden.
De är biologiska. Eller psykologiska.

Idag skulle jag varit på kurs. "Första hjälpen för hund."
Jag hade verkligen sett fram emot det och dessutom betalat.
Men jag glömde bort.
Kom på det alldeles för sent.

Samma sak hände med boken som skulle recenseras idag i Bloggdala.
"Fördjupade studier i katastroffysik"
Jag har glömt datumet och jag har (gulp) inte läst mer än något kapitel.
Jag har inte ro och inte koncentration nu.
Till och med min senaste bok av Jonathan Tropper ligger outläst, bara påbörjad.
Jag tycker att det är grymt respektlöst mot bokcirkeln och framför allt mot Freja som valt boken... men likväl är det så.
Jag kan bara säga "förlåt". Det är inte tiden, mer koncentrationen som brustit.

Vem är nästa kvinna att välja?
Någon som känner sej manad?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Hörredudu A - du som är vår "ledare"!! *ler* Men visst är du förlåten! Om ingen annan anmäler sig som nästa person kan jag vara det!

    Kram mormor!

    SvaraRadera
  2. Mormorsgröt är förlåten! Fast lite trist om det bara blir jag och Ergo som recenserar... Vi tyckte dessutom väldigt lika, vore kul att läsa lite andra åsikter!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare