torsdag 3 april 2014

Vad blir denna sommaren för dej?



Ännu en solig dag. Ännu en arbetsdag. Jag har börjat längta efter semestern.
Denna sommaren känns mer oviss än på länge. Svårare att planera. Svårare att veta vad den för med sej eller hur den ska bli.

Det jag vet är att...
... jag har semester 3 veckor i juli
... det blir ingen resa i år
... men jag kommer hinna få två nya barnbarn.
Å det är väl mest där ovissheten ligger. I vad det kommer att innebära.
Underbart men ovisst.

Förra sommaren var fantastisk vädermässigt.
Ja på många andra sätt med. Jag hann så mycket på min semester.
Så många "roligheter."
Minns uteserveringar, stand up kvällen med Cissi, hundutställningen vi var på.
Fest med kollegorna, grillkvällar med vänner, otaliga härliga rundor med Gottfrid.
Student, löparrundor, böcker jag läste. Cypernresan.

Jag har på känn att med en liten bäbis i huset denna sommaren blir det lite mindre av det sociala. Även om det inte är min bäbis så kommer vi nog alla att påverkas och vara tröttare. Det behöver vara lite lugnare hemma.
Å det känns helt okej. Ja som en ynnest att få dela detta.
Jag tror det blir en väldigt speciell sommar.

Vad jag hoppas och tror på är en harmonisk sommar.
En sommar utan alkohol. En sommar där jag håller i min löpning.
En tid till att fortsätta vara min egna bästa kompis å göra smarta val för mitt välbefinnande.
En sommar med bad och god mat och massor av läsning i skuggan eller inomhus om regnet smattrar mot rutorna. En sommar med ännu mer miljöträning av Gottfrid.
Långa härliga rundor tillsammans med honom.

Winnerbäck kommer till grannbyn.
Badjävlar kör stand up ännu en sommar.
Jag funderar på att ställa ut Gottfrid eller åtminstone få honom utställd.
Men där jag förra sommaren önskade mej mer av sociala aktiviteter önskar jag mej denna sommaren mer av lugn.
Av att mysa hemma. Snusa bebisar i nacken.

Har du börjat fundera på sommaren? Vad har du för planer å förhoppningar?

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Kommer det två nya barnbarn? Jag hoppas på en ny sommar fylld med kärlek och mys och roligheter!

    SvaraRadera
  2. Vad har jag missat? Två bebisar? Själv får jag ett fjärde barnbarn i augusti så därför går vi på Winnerbäck redan den 7:e juni, så kul! Har oxå 3 veckor i juli, längtar redan! Carola

    SvaraRadera
  3. Säger som de föregående: TVÅ nya barnbarn?? Eller kanske du räknar underverk ett, lilla Engla (?) som ett och så hennes lilla kusin som två? Du - EN sak skall du hinna med i sommar (helst före!!!): träffa mig!!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att den här sommaren känns oviss. Jag kan inte ens svara på vad som händer nästa månad, känns det som just nu. Förhoppningsvis blir det en ganska lugn sommar, full med bokcaféer och långa cykelturer och mycket trädgårdstid. Hmmm... börjar låta lite tantigt, men å andra sidan har jag tydligen ingen 40-årskris, då! :-D

    SvaraRadera
  5. Jag ska väl ägna sommaren till rehabilitering och det känns just nu väldigt skrämmande... Jag vet inte när jag kan ta semester, och sonen ska dessutom sommarjobba andra halvan av sommarlovet, så någon resa blir det nog inte... Men kanske Irland till höstlovet...

    SvaraRadera
  6. Det blir Danmark i år også. I år en ny øy, nemlig Rømø. Dette er den femte øya vi besøker, en ny hvert år.
    Du blir bestemor igjen, -gratulerer.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare