torsdag 10 april 2014

Supervalåret. Ja här kommer att tjatas om politik och om Sd

 

Jag lyfter ibland kommentarer från er läsare till egna inlägg.
Ofta är det då (lite orättvist) kritiker som svaras ordentligt.
I mitt senaste inlägg fick jag den här kommentaren...
"Fy fan vilken skön text att läsa! Du är ta mig fan bäst, civilkurage och ett jävlar anamma, att personer som du finns gör att mitt hopp fortsätter flamma."
Jag måste säga att jag blev så HIMLA glad!
Ibland kan till och med jag tycka att jag tuggar på för mycket om Sverigedemokraterna och rasismen och jag kan förstå att det finns läsare som tycker det blir tjatigt men sådana här ord.
Jag blir tacksam, rörd och ogenerat stolt! Stort stort tack Karolina.

Det ÄR mycket Sverigedemokraterna nu i min blogg. Det kommer att fortsätta vara det.
Det och övrigt politikerprat.
Det är ju valår mina vänner... supervalåret till å med.
För en politikernörd som mej är det som ett OS år för många av er sportintresserade.

På min facebooksida får jag upp mycket reklam/ länkar som delats via vänner som kommer att rösta på Feministiskt initiativ.
Jag sympatiserar självklart med den feministiska kampen och jag beundrar och har alltid beundrat Gudrun Schyman utan att någonsin varit vänsterpartist.
Hon är rak, tydlig, retoriskt skicklig, ber aldrig om ursäkt för sej själv, tar plats men är ändå ödmjuk. Hon är kort sagt en av de skickligaste talare och politiker vi har i det här landet.
För egen del känner jag ändå att Feministiskt initiativ inte är något för mej.
Jag vill ha större bredd. Jag vill ha erfarenhet och politiskt ledarskap.
Jag tycker det finns andra frågor som är lika behjärtansvärda.
Och jag har tänkt... jag har tänkt att många av de Fi sympatisörer som jag känner, som är för ett solidariskt, rättvist och starkt samhälle där alla får plats, slänger bort sin röst på Feministiskt initiativ.
Att det är ett för viktigt val. Kampen mellan blocken. Kampen mellan Alliansen och de Röd-gröna. Mellan att fortsätta som nu och låta egoismen och kapitalismen styra allt på bekostnad av människorna som bor här.
Men så idag tänkte jag om.
Inte så att jag kommer att rösta på Fi i valet.
Men jag tänkte om därför att demokrati handlar om drömmar.
Fria val handlar om drömmar.
Det är inte troligt att Feministiskt initiativ kommer in i riksdagen.
Men det är heller inte särskilt troligt att Sverigedemokraterna åker ur.
Å det drömmer och kämpar jag ju för!

Demokrati är lika lite som en viktnedgång något som man kan konstatera sej ha och luta sej tillbaka med. Demokrati och demokratiska värden är något som ständigt måste bevakas och försvaras.
När tomtarna inom Sd tjoar om att "Vänsterfolk (= alla till vänster om dem själva) inte respekterar demokratin" för att brandmän lämnar lokalen inför deras besök, rektorer låter sina ungdomar protestera med banderoller, läkare hindrar dem från att komma in på avdelningen osv så har de inte förstått begreppet demokrati.
Demokratin tog dessvärre Sverigedemokraterna in i riksdagen.
Men demokratin ger oss medborgare oxå rätt till att demonstrera, protestera, negligera rasistiska budskap.
Demokrati fungerar åt båda hållen dessvärre Jimmie.

Håll drömmen om en riksdag utan rasistiska parti levande.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare