tisdag 12 augusti 2014

Skiten på facebook

 
Bilden: De röda plupparna är hur moskéerna "breder ut sej" mot de blå plupparna som är kyrkor.

Jag sitter och läser på facebook.
Igår anmälde jag en horribel grupp "Nej tack till islamiseringen av Sverige" där helt vidrigt rasistiska saker skrivs om flyktingar, muslimer, araber och oss andra... vi Sverigefientliga.
Jag fick svaret att att gruppen inte bröt mot facebooks gemenskapsregler.
Sidan har 5783 gillare.

Tidigare har jag anmält sidan "Nej tack till moskéer i Sverige" där precis samma grova språk flödar.
Inte heller den sidan bryter mot några regler.
69 228 stycken gillar den här sidan.

Sidan "Nej till böneutrop i Sverige" har 43 055 gillare.
Jo för det är ju ett jättestort ljudproblem i vårt land.

Jag skulle kunna skriva en superironisk och elak text här.
Jag skulle kunna lägga ut exempel på vad dumhuvudena skriver.
Väldigt mycket är fasansfullt och grovt. Väldigt mycket är rent korkat.
Det är som om de här människorna bara tilldelats hjärnor som kan sköta sysslor åt dem, som om de inte fått någon som helst förmåga till reflektion eller kritiskt tänkande.
Men jag avstår. Jo denna gången gör jag det.
För jag blir trött, ledsen och lite rädd.

De här människorna finns!
De som på allvar vill kasta ut alla muslimer och deras barn ur Sverige... de finns.
De har till och mer ett parti. Svenskarnas parti.
Representerade i vissa kommuner.
De här åsikterna finns representerade även bland en del Sverigedemokrater.
I synnerhet bland dem som röstar på Sd.
Kvinnor och män som ser helt normala ut som skrattar åt att flyktingar blir hotade eller åt "den glada fredagsnyheten" att ett påbörjat moskébygge tänts eld på.
Hat, hat, hat och alla snackar de om hur stora Sverigedemokraterna (ni vet "vilket parti som helst") kommer bli efter valet.

Jag orkar bara inte...

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag har anmält den första 7 gånger nu, men får tillbaka att den inte bryter mot gemensamhetsregler. De tipsar om att jag kan anmäla enstaka inlägg, men när jag försöker göra det så blir det bara ett meddelande direkt till sidan om att ag tycker deras inlägg är osmakligt, kan de snälla ta bort det. Som om det skulle funka på en sån sida... Facebook är bra på många sätt, men det här är definitivt den svarta baksidan. Lägg upp en bild på en ammande kvinna så räcker det att en anmäler, lägg upp en regelrätt porrbild med suddade blygdläppar och bröstvårtor så bryter det inte mot gemensamhetsreglerna. Facebook är ett gubbvälde, ett fäste för pubertala tonårskillar, ett patriarkalt exempelsamhälle...

    SvaraRadera
  2. Kan man inte göra all religion i Sverige olagligt? Vafan varför inte göra all religion i hela världen olaglig? Tänk vad mycket skit vi skulle slippa...

    SvaraRadera
  3. Ja fyyyy f**n! Freja hann uttrycka det jag ville skriva!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare