söndag 12 april 2015

Så där lite hudlösare



Jag håller er på halster lite till vad det gäller föregående inlägg.
Bara Nina (fast hon är aldrig bara) har gissat här på bloggen, några fler på facebook å ytterligare några är nyfikna har jag förstått.
In HÄR och gissa med er.

Då har jag jobbat ytterligare en jobbhelg. Det har varit en bra helg men lite för många tidiga morgnar för min smak så jag känner mej rätt sliten.
Jag blir naknare då. Känsligare och mer hudlös när jag är trött.
Inte nödvändigtvis ledsen, bara mer sensitiv för intryck.

Magen är mätt. Där vilar pizza i väntan på nedbrytning.
Ute regnar det. Ett stilla tunt regn. Det ser kallt ut.
Jag lyssnar som så många gånger förr på Winnerbäck och känner hur hans ord fäster i mej.
Jag hör alltid nya saker i välbekanta sångtexter, det väcker alltid nya tankar.
I glaset har jag en liten skvätt... ja, det var allt som fanns... av ett smakrikt mörkrött vin.
Dess arom når upp i mina näsborrar här nu när jag låter fingertopparna dansa fram på tangentbordet.
Runt mej är det kaos. Prylar, disk å tomma coca colaflaskor över allt.
Är lite extra intolerant mot kaoset när jag är trött men orkar varken städa eller skälla.
Jag andas genom näsan och djupt ner i magen, släpper ner axlarna och ignorerar.
Förförs av Lasses röst, sveps med av raderna och musikslingorna.

Imorgon är jag ledig. Fantastiskt.
Jag ska lägga mej tidigt idag å fortsätta mitt långsamma läsande av Gudfadern.
Imorgon ska jag unna mej en blank dag imorgon, ta den som den kommer.

Hur har din helg varit?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare