måndag 4 juni 2018

En liten bekännelse

effortless Sandal

Idag har jag shoppat skor... igen. Jag hade ett presentkort på 100 kr och en rabatt på lika mycket på Kullens skor här i stan och det kunde ju lixom inte ligga å bränna i plånboken hur länge som helst.
Så, jag köpte mej ett par såna här som är på bilden.
Kanske inte de snyggaste skorna du sett men jag kan garantera att du inte finner några skönare!
Jag vill flytta in i de här skorna och aldrig ta av mej dom.
Jag kan se mej själv vandra upp å ner på Kos gator helt obekymrat i de här.

Men alltså, NU får det vara bra. NU får det vara färdigshoppat. NU behöver jag absolut inte ett enda klädesplagg eller skodon mer.
Jag har ett liten uns av shopoholicer i mej. Se där! Ibland kan jag underdriva med.
Jag agerar först och tänker sedan. Jag har svårt att motstå det som är "fint" varesej jag behöver det eller inte.
Och när det går så snabbt och utan eftertanke blir det fel rätt ofta.
Skor som är för hårda och inte går att gå in.
Klädesplagg jag inte har användning för.
Material som suuuuger upp hundhår och som blir omöjliga att använda.
I sommar har jag ex köpt... räknar lite tyst för mej själv här... sju klänningar.
Sju! Och det inte precis så att jag hade brist på klänningar sedan tidigare.
Jag har köpt tre par skor och behövde kanske egentligen bara ett par av dem.
Jag shoppar kanske 50/50 i butik och på nätet och det är väl egentligen tillkomsten av det jag klickar hem på min dator som gör att det blivit "för mycket."
Jag bestämmer mej och bestämmer mej för att skärpa mej men det är som med så mycket annat, jag glömmer fort, jag har en förfärlig karaktär och lastar min beroendegen för det. Snabba kickar. Belöningssystemet i hjärnan som går bananas.

Hur ser dina shoppingvanor ut?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare