tisdag 18 december 2018

2018 års krönika


Bilden kan innehålla: utomhus, vatten och natur

Januari
Arbetat mitt första år som barnmorska. Börjar känna mej liiite varm i kläderna. Börjar känna mej liiite som en i gänget i arbetsgruppen.


Februari
Började på terapi ihop med min dotter. Väldigt givande och bra.
Mitt lilla barnbarn Astrid blev sjuk i lunginflammation och lungsvikt och låg i respirator på Östra sjukhuset. Orolig tid. Hemsk tid. Men oxå en tid när jag å dottern kom varandra väldigt nära
Den sämsta bokrea jag någonsin upplevt i en fysisk bokaffär gick av stapeln.
Två hyllor med böcker. Skit de inte ville ha. Sååå besviken. Bokrean är en av årets stora händelser för mej.


Mars
Det kom massor av snö.
En vän till oss dog plötsligt och begravdes.Det var en av de mer känslosamma begravningar jag varit på.
Vi fick löss. Huva vad äckligt.

Bilden kan innehålla: 2 personer, personer som ler, himmel och utomhus

April
Sprang en del.Trodde jag var på G.
Rättegången mot mannen som mördade min bror inleddes.

Bilden kan innehålla: 1 person, som ler, står, utomhus och natur

Maj
Semestervecka med strålande väder
Tatuerade in mina sista barnbarnsfjärilar.
Var med "Lillebror" och hälsade på en fd kollega och vän i Skåne
Hade en mysig dag med pappa i Göteborg.
Gottfrid redan flera hotspot

Juni
Min äldsta och min yngsta dotter fick körkort på samma dag.
Var på Pride med min mellandotter och vi blev tipsy båda två och hade en jättekul dag.
Värsta allergin drog in. Trots dubbla kortisonsprutor blev jag skitdålig.
Gottfrids hotspot fortsatte.




Bilden kan innehålla: 1 person, som ler, sitter, strand, shorts, barn, utomhus, natur och närbild

Juli
Semester. Fixade nytt pass. Såg ut att platsa utmärkt på vilket grövre kvinnofängelse som helst.
Var på Ronja Rövardotter med döttrar å barnbarn
Var i Göteborg med maken och goda vänner på MS Trubadur.
Winnerbäck <3 med alla tre döttrarna
Varbergs fästning med sonen och hans familj
Grillade, solade, badade som tokar. Sommaren var magisk.
Och Gottfrids hotspots fortsätter

 Bilden kan innehålla: 5 personer, personer som ler, närbild



Augusti
Liseberg med barn och barnbarn
Gottfrid fick nytt smärtgenombrott av diskbråcket som var ovanligt långt.
Grekland med Nella å Noah. Kos i repris. Minst lika underbart detta året som förra.

Bilden kan innehålla: 3 personer, personer som ler, utomhus

September
Startade 3 månader utan alkohol
Sprang några gånger
Min pappa och jag bröt kontakten igen efter månader av politiskt tjafsande.
Ett av mina barn valde att inte ha någon kontakt med mej.
Det tog hårdare än någon annan konflikt någonsin.

Bilden kan innehålla: hund och utomhus

Oktober
Träffade min gamla handledare och hade en väldigt trevlig kväll där jag blev bjuden på tidernas middag.
Var med min dotter och hämtade hem hennes första egna hund, lilla Vega.
Min vän Nina dog

 

November
Dottern å jag var på Mia Skäringer  i Göteborg.
Jag mådde psykiskt rätt dåligt. Höstens konflikter och annat kom i kapp mej.
Handlade tidigt de flesta julklappar.




December
Gottfrid insjuknade i smärtor som inte gick att häva och jag tog beslut om avlivning. 
Jag föll, föll, föll.
Kände att antingen GÖR jag något aktivt eller så lägger jag in mej på psyk.
Tre dagar efter Gottfrids död hämtade jag Bente bus i Norge.
Hon är en själens defibrillator.

Bilden kan innehålla: hund, utomhus och natur


Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare