söndag 16 december 2018

Så gick det med mina mål och förhoppningar inför 2018


 

2018 har varit ett år med både ock, det finns en del som är fint, men övervägande känns det som ett tungt år, för mej personligen och för världen.
Den varma sommaren var fantastiskt och det har skapats många vackra minnen men eftersom man bäst minns det i nutid och hela hösten och vintern varit smärtsam är det det som präglar året tydligast. Jag tänker att det påverkar förmågan å viljan till att uppnå mål som tex har med det sociala att göra.

Detta var de planer och förhoppningar jag hade i december 2017 inför det kommande året. Lyckades med hälften. Det känns nästan som på gränsen till underkänt va?

* Göra klart min barnbarnstatuering. Check.

* Gå på Lars Winnerbäck konsert. Check

* Komma igång att springa igen, helst få in en rutin på tre gånger i veckan. Fail.

* Bli bättre på mitt jobb. Suga åt mej av mina erfarnare kollegors kunskap. Check. (En bit på väg nu.)

* Lägga mer tid på promenader med Gottfrid. Fail. (Även om det mer berodde på hans hälsa än min vilja.)

* Läsa fler böcker. Hit med tips! Check. (Läst rätt mycket under året.)

* Träffa Nina Fail. Och nu är det försent.

* Sova bättre Fail. Eller ja, i perioder har jag sovit bättre.

* Öppna upp hjärtat för nya vänskaper och ett mer socialt liv. Fail.

* Försöka träffa mina gamla vänner oftare. Fail.

* Resa till Grekland. Check.

* Gå ner några kilon så jag kommer i mina kläder Check även om det varit ett resultat av sorg.

* Köpa den där jäkla snygga klänningen (se ovan.) Check (Använt den en gång.)

* Påbörja renoveringen av huset. (Här ser ut som fan.) Fail.

* Äta mindre kött/ bättre kött Check.

* Skratta mer Fail.

* Slå mindre på mej själv. Jag vet inte... säger pass.

* Göra skillnad för någon annan människa. Check. 

Hur har det gått för dej?

Puss/ Asta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare