söndag 16 december 2018

Mina mål, planer och förhoppningar inför 2019

 Bilden kan innehålla: hund

Jag har egentligen inga förhoppningar om att 2019 kommer bli ett väldigt enkelt och lättsamt år. Tror inte att det kommer att ske mirakel som löser upp problem jag har och som har funnits... ja, typ jämt.
För första gången på många år som jag skriver den här listan slopar jag de sociala kraven. De om att lära känna nya människor, ligga på mina vänner om att ses mer osv.
Jag kanske är sån här? Lite tråkig? Och då får det väl va så då.
Jag ska försöka bejaka saker som skapar lugn och människor som ger mej kraft.
Jag fyller 50 i år. Då är det fan på tiden att man är som man är. Eller hur?

Här är mål, planer och förhoppningar för 2019.

* Få ordning på relationen till mitt barn.

* Ha en vacker och värdig begravningsceremoni för Gottfrid. 

* Lära känna Bente och hjälpa henne att bli en trygg och lycklig hund.

* Gå kurs med Bente/ lägga mycket tid på att träna in grundkommandon.
(Det gör inte mej nåt om en hund tigger, inte kan gå linförighet med kontakt eller tvättar rumpan i soffan men kommandon som stanna, kom hit, sitt, ligg, vänta och gå fint är käcka att ha för hundens frihet skull.

* Promenader varje dag.

* Börja springa.

* Vågar jag säga, börja styrketräna?

* Vara i bättre psykisk och fysik form på min födelsedag än jag är idag. Fem månader på mej.

* Läsa fler böcker.

* Fortsätta ta kliv framåt i yrket. Tro på att jag räcker till.

* Genomföra sånt jag tycker är kul men som jag ändå inte förmått sista åren, ex gå på hundutställningar och Bokmässan.

* Fortsätta med bra saker jag påbörjat 2018. Som att strunta i vikten, snacka snällt till mej själv, hänga mindre på facebook.

* Gå i terapi.

* Gå till doktorn för en ordentlig genomgång. 

* Vara den bästa mormor/ farmor jag kan. 

* Slentrianshoppa mindre

* Tänk att få se Jonas Gardell Queen of fucking everything!

* Utmana mej själv ibland.

* Vara lite snällare mot min man.

* Få renoverat hemma. Åtminstone påbörjat.

20 stycken. Mål/ planer/ förhoppningar. Om ett år ser vi vad som hänt.

Vad är dina förhoppningar inför nya året?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare