måndag 3 december 2018

# Lucka 3

Bildresultat för lady dahmer 
Min adventskalender där människor (och ett å annat djur) som jag beundrar och som påverkat mej presenteras.

Lucka nr 3. Natashja Psomas Blomberg alias Lady Dahmer.

Lady Dahmer är, för de av er som inte känner till henne, känd framförallt för sin blogg och sina inlägg i debatten kring i huvudsak feminism, genus,systerskap, barnuppfostran och kroppsaktivism. Hon är även konstnär, poddare och krönikör. 41 år gammal å trebarnsmamma.

Jag började följa LD's blogg för massor av år sedan och om sanningen skall fram läste jag den nog främst för att bli provocerad.
Jag höll inte med henne om mycket på den tiden. Eller så här, jag tycke att hon hade sina poänger men att hon drog dem in absurdum.
Hata män. Alla män är minsann inte...
Låta pojkar ha klänningar och vara medveten om vad prinsessifieringen gör med våra döttrar. Dumheter.
Låt mej vara tjock i fred. Men det är inte hälsosamt.
Hyllande av systerskapet. Men kvinnor kan oxå vara såna backstabing bitch.
Osv.
Men jag fortsatte att läsa. Argumentera för min sak, bli bemött (ibland rätt hårt) och jag lärde mej otroligt mycket.
Idag håller jag med Lady Dahmer om det mesta. Inte allt, men det mesta.
Ingen enskild person har haft så stor inverkan på min uppfostran som vuxen.
Ingen har varit en sådan ögonöppnare som hon.

Jag tycker att alla ska läsa hennes blogg. Läs även om ni tycker hon är knäpp, radikal och har fel. Läs och "lyssna" vad hon verkligen säger.
Hon är otroligt insatt och kunnig på ffa det här med genus och feminism.
Hon är en sådan viktig röst i vårt samhälle idag.

Bloggen hittar ni här


Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare