söndag 4 augusti 2013

Nu jävlar ska vi vädra komplex med en riktig fulbild



Jag har LOVAT... å jag är inte den som är den... även om jag ångrar mej ordentligt nu.
Men va fan, jag kan skratta glatt å rått åt andra så det är väl inte mer än rätt att mina kollegor (å tyvärr ni andra oxå) får er ett kvällsflabb.
Ovan har ni ett RIKTIGT ofördelaktigt fulkort!
Å vet ni, det är inte nog med det för utstyrseln... eller brist på utstyrsel... är faktiskt på riktigt.

Sist jag sprang, om det var i onsdags-torsdags så var mina jeansshorts jag normalt springer i i full gång att tvättas.
Så jag lånade ett par tunna å sköna av Mini.
Visst, lite små var de men va fan... vem tittar på det? Jag skulle dessutom springa mest ute på ensamma grusvägar.
Det kändes funktionellt.
Hmm.
Kanske borde jag lyssnat på maken som storögt beordrade mej att "INTE gå ut sån!"
Men nej.
Så jag sprang. Å de smååå smååå shortsen åkte upp i ändan på mej. Medan valkarna i midjan svängde i takt.
ALLA stirrade på mej när de gick eller körde förbi.
Stirrade, som i att vända på huvudet för att se bättre/ längre, på detta spektakel.
Män, kvinnor, barn, gamlingar... ALLA.

Min vän å kollega Marie trodde på fullt allvar att jag klädde mej så "för att vara snygg/ se sexig ut."
Det var då jag sa att jag skulle lägga ut kortet på bloggen.
Alltså...
Jag ser väl ut som kvinnor i min ålder gör mest. Lite daller, lite valkar, lite too much både här å där. Men likt alla andra har jag större å mindre problemområden.
OM jag vill se sexig ut så klär jag mej i en schysst bh som puffar upp taxöronen lite, har lagom syndig u-ringning OCH... detta är viktigt... och döljer lår och mage.
Jag plattar inte till tuttarna i en osmickrande sportbh och låter låren fladdra för vinden.

Ja herre gud.
Jo jag är nykter.
Nykter men rätt trött.
Har jobbat dag i dag, men det var lugnt på jobbet och jag kom hem i skaplig tid.
La mej i en solstol å solade nån timme eller mer.
Senare var jag ute å sprang. Dock i mer normal klädsel, se bild nedan (fast linnet åkte av efter nån kilometer.)
Sprang en mil idag med, min tredje denna vecka, och ÄNTLIGEN känns det som om det börjar ge resultat. Som om det går lättare, ffa med andningen.
Det är väl polleneländet som börjar ge sej oxå.
Sista kilometern var benen tunga men i övrigt kändes det skitbra.

Jag gick en runda med Gotteman när jag kom hem, visserligen bara 3-4 km men det var som om det tog knäcken på mej. Nu... en kebabrulle senare... är jag sinnessjukt trött och helt leabruten. Knän, höfter, rygg, fotleder knorrar å protesterar så fort jag rör mej.
Jag ser ut som en sliten 90 åring i min motorik,

Men visst är jag duktig?!
Inte klok (som lägger ut sånna här bilder på internet) men duktig?!

Puss/ Asta


kk


12 kommentarer:

  1. Du är verkligen jätteduktig - OCH hur fin som helst A! Önskar att du faktiskt såg det. Sedan ÄR inte muffshorts snyggast, på någon. *ler*

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Du är modig OCH snygg. Håller med Ergo här ovan om muffshortsen, men i övrigt så är du ändå i schysst form och det är mäkta imponerade med att du springer så mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  3. You got to be fucking kidding!!! Ser inget fel med din klädsel!!! You rock! Klart att det hoppar och svänger när du springer. Men det gör det ju på mig med... Fast nu springer ju inte jag alls...(så sotis) hamnade för övrigt i en disskution på Lds facebook om polisen i pridetåget i dag... skrämmande.

    SvaraRadera
  4. Haha:) vilken läckerbit!!!!!
    Underbart kort:) Kram din storasyster Marie

    SvaraRadera
  5. du e rolig du!!!! :-) men den magen efter fyra barn (och vid din ålder!!), otroligt!!!!

    SvaraRadera
  6. Jeg tror du har et snev av den sykdommen der man ser noe helt annet i speilet enn det som faktisk er. Kan ikke se en eneste valke på deg! Du ser flott ut, kan ikke tro at du har født 4 barn!

    Klem Laila

    SvaraRadera
  7. Det där är inga fulbilder!
    Du är inte det minsta dallrig eller slapp. Du ser ju grymt tränad ut. Du ser riktigt bra ut!

    SvaraRadera
  8. Det där var väl ingen fulbild hörru....då måste ha dåligt bildseende.

    SvaraRadera


  9. Jag håller med Carola, vilken SNYGG kropp efter 4 barn!

    Vilken utstrålning "tjejen" har, bjuder på sig själv både klädd och avklädd!

    Och SNYGG +40 taggare är Du oxå! Om nån säger nåt annat, be dom dra dit pepparn växer....

    Läst Din blogg i 4-5 år, kommenterar väldigt sällan!
    Men Du är HELT underbar....

    SvaraRadera
  10. VET DU, JAG TYCKER INTE DET ÄR NÅGOT FEL PÅ DIN UTSTYRSEL PÅ ÖVERSTA BILDEN, DEN ENDA TANKE JAG SKULLE FÅ OM JAG ÅKTE FÖRBI DIG ÄR, "FAN VILKEN DUKTIG MÄNNISKA SOM JOGGAR", JAG BEHÖVER OCKSÅ KOMMA IGÅNG. JAG REAGERAR INTE ÖVER KLÄDSEL SÄRSKILT OFTA, KANSKE FÖR ATT JAG OFTAST SKITER I VAD JAG HAR PÅ MIG ;) VILL FOLK BRY SIG SÅ FÅR DE DET =)MIG STÖR DET JU INTE ;) tYCKER DU ÄR FIN OCH SKA VARA STOLT ÖVER DIN VÄLTRÄNADE KROPP, EN MIL....FALLER NED DÖD AV BLOTTA TANKEN PÅ ATT SPRINGA SÅ LÅNGT =)

    SvaraRadera
  11. Din "fulbild" är mycket snyggare än någon bild på mig... Tur att jag inte visar upp mig själv på bloggen...

    SvaraRadera
  12. jag tycker du är jättesnygg !!!! jag önskar jag hade sån kropp efter 4 barn :) kram från hanna, 25

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare