måndag 26 augusti 2013

Renlighet till förbannelse och betygsättande av den där oljan alla glömt.

 

Jag har precis duschat kamrater.
Jag vet inte riktigt på vilket sätt ni har användning för den informationen?!
Var så där elak mot mitt "spegel-jag" igen när jag stod där naken å avklädd och skulle kliva in under strålarna.
Fick säga till mej hårt (tveksamt om jag lyssnade.) Jag tänker åtminstone inte upprepa de nedklankande orden för er.
Jag å jag skulle verkligen behöva gå i lite parterapi så vi lärde oss att vara bättre "bästa kompisar."

Har ni tänkt på vad vi tjejer (många av oss i alla fall) joxar kring det här med... hygienen?
Jag tvålade in mej, tvättade håret, hade i balsam.
Jag rakade både här å där.
Jag filade fötterna.
Sen klev jag ur duschen. Deoderantade armhålor och ljumskar.
Sprayade på mej kroppsolja. Smorde in.
Nattkräm i ansiktet.
Natthandkräm på fötterna (vi får hoppas att det inte växer ut fingrar på tårna nu, det är bökigt som det är med högklackat.)
Noppade ögonbryn. Smorde på noppade ställen med lite hydrokortison för att lugna.
I med moroccan oil i håret.
Ja jag har till och med parfymerade trosskydd(?!) (maken som köpt) så ni kan ju TÄNKA er hur väldoftande tanten är.

Ja å då är det ändå kväll. Kväll och jag har inga som helst älskogsplaner.
Hade det varit morgon hade det dessutom varit allsköns kosmetikaprodukter.
Man kan undra... vad man ska med alla dessa skapade behov till.

Kroppsoljan ja.
Någon kanske minns att jag införskaffade den i början av sommaren och lovade en recension?
Inte?
Ingen?
Nä, men det gjorde jag i alla fall.
Loreals Sublime Body.
Nu har jag hunnit använda halva flaskan och är redo att tycka till.
Doften är himmelsk. Diskret men fantastisk.
Jag kan komma på mej själv med att småförälskat lukta mej själv på armen.
Den är dryg och den "räcker till" på min rätt torra hud om jag inte solat hela dan eller det är vinter. Då behöver jag nåt fetare.
Fantastiskt betyg således?
Nja, den är rätt meckig. Trög att trycka på och det blir än värre när man är lite fet om händerna. Det kommer ut för lite per tryck (lät nästan lite snuskigt va?)
Men en klen 4 är den allt värd.
Prisvärd var den ju med... 70 spänn eller vad den nu kostade.

Hör ni... sov gott nu. Har ni tur (eller otur) så kanske jag skriver ett inlägg om den där Lundsbergskolan imorgon. Placet som Ludde å Dudde och Pudde å allt vad det där af och von folket heter som skickar sina söner för att de ska lära sej överklassmaner och blir halvt ihjäl brända på kuppen.
Det är inget Avpixlat har nåt intresse av att skriva om... så klart.
Vita, ariska små hedersknuffar som fått för lite moderskärlek och för många aktier och sen beter sej som svin till o med mot sina egna.
Usch!
Usch å tvi säger Asta-socialdemokrat.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Dags att stänga de där skolorna, som skolar överklassen till psykopater, nu!

    SvaraRadera
  2. Ja, fy faan för Lundsberg... :(
    Nä, så mycket har jag inte på mig...
    Shampoo, balsam, ansiktstvätt o duschcreme.
    Ansiktskräm, ansiktsvatten, ögonkräm, bodylotion o deo...
    Lite gele i håret om jag inte ska nånstans för att det ska ligga där det ska.
    Fötterna tar jag hand om med jämna mellanrum, de förtjänar mycket kärlek..
    Du belastar dina fötter lika mycket som jag i jobbet även om jag slutat nu.
    Så det är ingen överdriven lyx att göra det.
    Ha en skön dag !!

    SvaraRadera
  3. Jag duschar, tvättar hår och kropp. Tar på deo. Ibland smörjer jag in mig. Slut på listan.

    Jag orkar inte och känner inte för att fixa mer. Om jag ska göra mig extra fin kan jag tänka mig att sminka mig lite.

    SvaraRadera
  4. *ler* tänk denna tant kom ihåg att du lovat!! Och ja - hur kommer det sig att alltid vi kvinnfolk duddar mera med hur vi skall se ut och lukta och vi är ändå elaka mot oss själva.. Och Lundsberg - fy fan och tvi vale!!!!

    Kramen

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare