lördag 3 augusti 2013

Veckans enda lediga dag

 

Idag har jag varit leeeeedig.
Min enda lediga dag denna veckan. (Jo för fan, här kör vi hårt med de utbrända, det som inte dödar det härdar... kanske.)

Det har varit en strålande vacker sensommar dag. Vi har haft 30 grader varmt... svettigt värre, men snart är det snöstorm och eländiga frostrutor som skall skrapas så här gnälls inte.

Jag satt i solen en liten stund innan jag duschade och begav mej in till La Stada på diverse ärenden.
Först skulle vi fixa nya pass jag å Mini.
Detta nya pass kommer att slå alla rekord i att se bäng ut.
Jag sa som det var till polisen, fotot ser ut som en sån där "häktad bild" ni vet som de åtminstone har i USA.
Jag ser både arg och kriminell ut (hur ser de ut???) och samtidigt för jävlig i håret.
Well, jag ska bara ha det för att kunna ta mej ut och in i landet så det får duga.
Än har tanten inte krympt ihop... 163 ståtliga centimeter är jag.

När vi var klara med detta lilla festliga äventyr så köpte jag present till maken som fyller år idag... eller ja, igår om vi ska vara petiga, klockan är över midnatt.
Han fick en flaska fin whisky och en bakelse av precis rätt sort.
Tror minsann att han blev ganska så nöjd.
Handlade även käk på hemvägen.
Kött att grilla och ett stort märgben till Gottfrid... vet ni, det är redan såna där äckliga flugägg i det. Bha!

Hemma tog jag en öl och småpratade lite med maken. Vi somnade en stund i varsin solstol i skuggan. Det är kvalitetstid det. Nåt att bära med sej kalla, karga vinterdagar.
Sen grillade vi, öppnade en flaska vin som var inköpt i Portugal för över 300 spänn så det skulle vara riktigt bra. Tyckte inte om det å drack bara ett halvt glas.

Kvällen har annars ägnats åt datorhäng, promenad med Gottepojken och Yatzyspelande med Mini.
En riktigt fin ledig dag måste jag säga.
Nu väntar ytterligare tre arbetspass på raken.

Hur har ni det i augustinatten?

Puss/ Asta 

2 kommentarer:

  1. Jobb...annars var förkvällen riktigt fin med pizza, cola och godis. Ett avbrutet nakenbad hanns oxå med... som tur var det kusiner som kom och lånade ut handduk till sin busiga kusse:-)

    SvaraRadera
  2. Jag klagar inte heller på denna sommars värme men har inte solat eller varit i solen mycket i år. Fick en läxa när syrran Jane fick ta bort en plopp i ansiktet och sedan fick förbud att sola. Brun är jag ändå, det har man inte kunnat undvika denna sommar ;) Jag jobbade som du förra året, så fort jag hade haft en ledighet så blev det 6 dagars jobb =/ I feb tog det stopp..Sjukskriven helt i 4 veckor, sedan halvtid till den 26 maj..Har inte fått ett enda öre från försäkringskassan, de tyckte jag kunde jobba...grrrrrrrr....har inte utnyttjat FK på över 15 år och när man blir sjuk så skiter de i läkarens diagnos...Har överklagat och jag lovar att jag kommer att BRÅKA!!! Hoppas du orkar, kram ♥

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare