måndag 28 oktober 2013

Bucketlist

 

Med anledning av dagens avsnitt av Solsidan.
Ännu en Bucketlist... nämligen min.
Ej skriven i rangordning.
En del är redan uppnått, annat har varit en dröm mer än är,somligt är lätt att nå medan annat är snudd på omöjligt.

Så här ser den i alla fall ut... mitt i livet... min bucketlist.

1. Få barn

2. Få barnbarn

3. Äga en Dogue de Bordeaux

4. Leva ut min dröm om hunddagis/ hundpensionat

5. Resa till New York

6. Gå in i varghägn

7. Lära mej prata bättre engelska

8. Ge ut åtminstone en roman

9. Föda upp en valpkull

10. Leva i en sund, givande, omtänksam, sexuell kärleksrelation

11. Flyga med i propellerplan

12. Ta dykarcertifikat

13. Äga en Fransk bulldog

14. Tatuera mej igen

15. Bo i ett hus vid havet

16. Åka till Ireland

17. Springa ett maraton

18. Äga en minigris

19. Bli barnmorska

20. Hoppa fallskärm

21. Uppnå harmoni

22. Plastikoperera mina tuttar

23. Se gorillerna i Rwanda

24. Arbeta inom politiken

25. Arbeta ideellt ex inom kvinnojouren eller genom gömma flyktingar

26. Se mina barn bli lyckliga och gamla

27. Ha ett renoverat och vackert hem

28. Ha höns

29. Hoppa av hamsterhjulet "jobba, sova, äta, handla..."

30. Åka Hurtigrutten å se späckhuggare

31. Fira jul utomlands nåt år

32. Gifta mej kär å galen

33. Vara där när Frölunda Indians tar sm guld

34. Åka på en riktig "tjej weekend" någonstans med massor av shopping å drinkar

35. Ha frid å harmoni i mina nära relationer.

36. Generationsbo med Mini när jag blir gammal

37. Aldrig leva utan hundar

38. Äga en Siames

39. Bli en duktig fotograf

40. Vara del i en bokcirkel även irl

Hur ser din ut?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Ohhhh - spännande!!! Det får absolut bli mitt nästa inlägg! Begreppet i sig är inte nytt för mig, men just uttrycket "bucket-list" är det. Kul att få sig till livs något nytt! Och du - en hel del av det som finns på din lista har du ju gjort! Yaaaay!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare