tisdag 15 oktober 2013

Jag är ingen tant.

 

1.) Jag suktar inte efter yngre män å i synnerhet inte småpojkar.
Till "småpojkar" räknas alla som är i mina egna barns ålder eller yngre.

2.) Jag kan varken virka eller sticka.

3.) Inte heller är jag någon fena på klassisk husmanskost.
Alltså... dillkött?! Hur äckligt är inte det?!

4.) Jag sitter sällan med katten i famnen och rullar tummarna
(Okej, den gills kanske inte, min katt vägrar ligga i famnen.)

5.) Jag bakar väldigt sällan finska pinnar, syltgrottor och andra tantbakverk.

6.) Jag fryser oftare än vad jag svettas och jag skrattar ångestladdat hånfullt åt kollegor med vallningar.

7.) Jag tycker att "Radio Halland" är otroligt tråkigt.

8.) Jag dricker mycket sällan bananlikör.

9.) Jag gör fortfarande snygga dyk från poolkanten och använder aldrig trappan ner i vattnet.

10.) Jag datumför inte min avföring eller dess konsistens.

11.) Jag använder inte inkontinensskydd (men borde kanske.)

12.) Jag tycker det är roligt när de pucklar på varann i hockeymatcher.

13.) Jag läser inte "Hänt i veckan" (om jag inte är hos frissan.)

14.) Jag läser verkligen inte tantsnusk som "50 nyanser av honom."

15.) Jag färgar inte håret blålila

16.) Jag kan i princip inga husmorsknep.

17.) Jag skulle aldrig bära päls.

18.) Mina lakan har aldrig blivit manglade

19.) Å jag har inget porträtt med kungen å hans familj på väggen.

20.) Jag har inga nylonstrumpor i knämodell.

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare