torsdag 3 oktober 2013

Höstnytt


 OLIVIA REGULAR LEGGINGS NOOS, Black, main

Hösten är nästan den roligaste tiden att shoppa på.
Det mysigaste modet.
Älskar kängor, halsdukar, snygga jeans.

Idag shoppade jag lite för pengar som jag inte har.
Köpte mej ett par fuskskinntajts på Hm och dessa brallorna fast blankare med lite vaxad look på Vero Moda, där slog jag även till på ett enkelt blått (?!) linne med tryck.
Sist men inte minst blev det en vardagströja från Kapp Ahl med ljusgrå botten och vita ränder.
Så nu har jag lite höstnytt och en närmast euforisk lyckokänsla över att ha handlat snygga vardagskläder och inte klänningar (eller skor) som jag annars alltid köper men inte behöver.

Jag avskyr normalt att handla byxor. Jag har knubbiga, korta ben.
Sedan jag började springa har det blivit lite bättre.
Byxorna från HM tog jag först i stl 38 men fick upp till strax över knäna.
"Så där" rolig känsla. Stl 40 lyckades jag åla i mej i och de ska sitta tajt.
De andra byxorna fr Vero Moda satt superslim och bra i stl medium.
Så nu gäller det att hålla i löpningen, det finns inte plats för en halv centimeter extra omkrets på de benen.

Har ni handlat några höstkläder? Vad tycker ni är roligast att köpa?

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Jag gillar inte alls att shoppa kläder, men var tvungen att göra en raid här i höst eftersom garderoben mest bestod av slitna trasor... Och glatt överraskad hittade jag tre par byxor som faktiskt satt bra, det är jag inte bortskämd med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag var sån där, men jag shoppar gärna och mkt. Mer än vad jag borde. Mer än vad mitt samvete tillåter. Jag tröstshoppar, belöningsshoppar, uttråkningsshoppar...
      Kram

      Radera
  2. Min garderob är överfull, så jag försöker tänka att för varje nytt plagg som kommer in måste ett ut. Det händer aldrig, trots det så hittar jag aldrig något som jag vill ha på mig. Vilket i sin tur innebär att jag måste handla nytt! Är lite stolt över mig själv för jag lyckades vara på klädparty i tisdags utan att handla något (berodde enbart på att jag inte orkade köa för att få betala, så jag beställer det på nätet istället).

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja, det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna.

      Radera
  3. Ja, du vet ju hurdan jag är - jag handlar nästan inte alls. Men. Lyssna här: tre par (det vill säga ALLA par jag hade!) av mina "ickesommarskor" gick hjälplöst sönder. Så jag köpte ETT par nya stövletter. De vinröda ECCO skorna!!!! För snuskigt mycket pengar!! Yaaaaaay!!

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare