fredag 11 oktober 2013

Nu är det fredagsmys (om det så är det sista vi gör...)

 

Fredag.
Ja, jag håller med om att det är en särskild känsla med fredag när man arbetat dagen och är ledig helgen. Mina veckor ser sällan ut så där.
Men idag gör det så.

Jag har alla ingredienser. Grillchips. Rödvin. En tvapparat. En make att ligga med.
Dock tror jag att jag hoppar över både ligget å tv'n... det är jag alldeles för trött för!
Numera, med svällande prostata, är inte heller maken så jävla angelägen.
Han är oxå rätt trött.
Väljer oxå datorn framför taxöron.
Men rödvin å chips lär det bli. Rödvinet sitter jag å tullar på i detta nu.
Ett riktigt budgetvin som maken köpt.

På tal om ligg å vin så talade en kollega och jag om det idag.
Hon hade läst någon artikel om att kvinnor mår bäst och känner sej vackrast vid 0,4 promille vilket hos de flesta innebär 2 glas vin.
Jag har oxå läst något liknande, att alkohol fungerar som ett afrodisiakum för kvinnor, vid upp till två glas vin... därefter har alkohol motsatt effekt.
Å det kan jag verkligen skriva under på!
Det har hänt mer än en gång att jag skickat sexuella blickar över bordet till maken... som givetvis blir jättelycklig över chansen att få se mina taxöron fladdra för vinden... men innan vi kommit till skott så har jag hunnit surpla ytterligare ett glas vin och intresset för alla sexuella aktiviteter har tvärdött! Jag vill bara sova å vara i fred.

Två glas vin är ungefär vad jag över lag behöver för att tappa omdömet en smula.
Normalt, om jag sovit å ätit okej, märker inte jag av någon berusning vid så pass lite alkohol men jag blir ändå... en smula omdömeslös.
Nej, inte så att jag ligger med främmande män eller springer runt i kvarteret naken men på mer... subtila sätt.
Det är plötsligt inte "så jävla noga" med nånting.
Jag kan ha hållit en hyfsad kost men då plötsligt vräka i mej en påse chips själv.
Eller jag kan klicka hem både det ena och det andra i sko och klädväg trots att jag lovat mej själv att det är nog å att jag shoppat tillräckligt för ett tag.
Efter två glas vin är varken figuren eller plånboken skonad.
Då är jag bara "så jävla värd det."

Hur ser era fredagar ut?
Är det tacos å rödvin som gäller?
Rullas det runt i soffan eller ligger ni som trasor framför dumburken?
Tell me, jag kommer inte att skvallra...

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. *ler* A - du är verkligen dråplig du.."springa omkring naken.." :))) Gissar att dina grannar skulle bli glada jue!! Min fredagskväll är en kväll med Leonmys. Då har jag hunnit träna tidigare under dagen, så då sitter han och jag, nyduschade och fräscha, under en filt i soffan och kollar på Doobidoo. Han har valt helgsnacks och jag dricker ett stort glas Pepsi Max. Sedan så läser jag ett kapitel ur Harry Potter till honom och så sonmar vi båda.. *ler*

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare