söndag 13 oktober 2013

Du ser äldre ut



Seg. Segare. Segast.
Det är jag verkligen denna söndag i oktober.
Rätt så välförtjänt för igår var det käckt.
Öl å snaps å drinkar å likör.
Ramlade i säng vid halv fem.
I'm to old.

Hela dagen har varit seg.
Jag sov på övervåningen i natt. Hör du det, Lisa Roos... jag sov på övervåningen!
Gottfrid var duktig pojk å fick nog vid halv nio då han högljutt protesterade i att som flockdjur vara övergiven å jag bytte bara sängplats... och sov vidare.

Vi hade besök av Dotter nr II med pojkvän vilket var trevligt på alla vis men när de åkte gick jag å la mej igen och sov i flera timmar.
Förskräckt vaknade jag i skymning, gick ut med min hund nån timma och här är jag nu.
En kort dag må jag säga.

Vi var alltså hemma hos våra goda vänner Carina och J-B igår.
Osäker på om de vill ha sina nyllen utlagda på min blogg så därför får ni hålla till godo med mej i mitt esse.
Vi bjöds på underbart god mat.
Först drink och snacks.
Sen en fantastisk gubbröra på små knäckebrödsbitar. Med öl å snaps.
Därefter en kräftsoppa som är helt himmelsk (blivit bjuden på den förut.)
Vid det laget var jag rätt mätt...
Då kom huvudrätten. Fläskfilégryta och potatisgratäng.
Å sen snacks igen till kortspelande.

Vi pratade om våra resor.
Sedan vi sågs sist hade de varit på Zakynthos och jag på Cypern.
Vi pratade allvar å vi pratade fjant.
Plötsligt säger maken:
"Jag har tänkt på det många gånger det senaste att du ser äldre ut!"
Ja men tack för den käftsmällen lixom.
Vi dividerade det där i evigheter.
Maken menade att "äldre" är inte synonymt med ful, han menade att jag var snygg när jag var 20 å jag är snygg nu. Inte lika snygg men snygg.
Jag menade att om man tittar på en person och tänker (upprepat dessutom)
"Hon börjar se äldre ut" så går det omöjligt att ta som en komplimang.
Inte för att kvinnor på 40, 50, 60 automatiskt blir fulare utan att tanken i sej har med förfall, rynkor, trötthet att göra.
Annars hade man väl tänkt "hon är fortfarande snygg" och inte "äldre."
Jag tycker att jag... med rynkor... är snyggare nu än som 20 åring.
Eller hur tänker ni?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Jag ser absolut bättre ut nu än när jag var 20! Det har jag hört många i min närhet intyga dessutom! Sen har jag alltid haft den goda fördelen i att se yngre ut än vad jag är...oavsett vilken ålder jag befunnit mig i. Det är roligare nu än när jag var 16...om du förstår vad jag menar? =)
    Nu vet ju inte jag hur du såg ut som 20-åring... Men jag tycker du är fin nu i alla fall!
    Kram Mariah

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare