fredag 4 oktober 2013

Två taxfree produkter som jag är riktigt nöjd med

 

I många, mååånga, måååånga år har jag kört samma parfym.
Dolce & Gabbana Light blue. Den lukten är "jag" på nåt vis.
Visst, jag har köpt och fått andra parfymer som jag gillat men bara använt dem en kort tid... vänsterprasslat lite... för att sedan återgå till min gamla vanliga.

Denna... Calvin Klein In 2 her (ljuvligt namn)... har jag snozat på många gånger i sminkaffärer och på parfymerier men jag vet ju hur jag är...
Nu slog jag i alla fall till på en på taxfree och jag måste säga att än så länge älskar jag den och trivs väldigt bra med doften.

Något annat där jag är extremt trogen är mascara.
Det är Lancome som gäller!
Jag har testat billigare som andra rekommenderat vilket alltid resulterat i att jag har svurit över min snålhet.

I taxfreebutiken på Cyperns flygplats såg jag en kvinna som gjorde reklam för märket Bobbi Brown som jag aldrig hört talas om tidigare.
Hon hade de mest fantastiska ögonfransar och var dessutom rätt bra på att övertala mej att pröva deras mascara som skulle vara sååå mycket bättre än Lancome.
Å vet ni... det ÄR den.
Den är helt underbar.
Lätt att arbeta med, smidig, sitter bra och kladdar inte som Lancome kan göra.
Jag är helt såld på denna mascara.
Rekommenderar den av hela mitt hjärta.
Ingen aning om vad den kostar på nätet. Där jag köpte den kostade den 21 euro medan Lancome låg på 27 euro.

... Sen är ju Bacardis mörka rom som jag köpte inte heller helt fel.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. *ler* Spännande att se - jag som aldrig köper något! Kul med en ny doft! Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare