måndag 23 maj 2016

Anonym hade några frågor som hen undrade över


 


Varför stannar du hos din man om du inte vill ha sex med honom och dessutom ofta berättar om hans dåliga egenskaper i din blogg? Han är bra att ha som familjeförsörjare? Men du känner ingen attraktion till honom? Du bajsar hellre än har sex men honom!! Jag förstår ärligt talat inte varför du vill stanna i en kärlekslös relation och Hur står Han ut att leva med dej?!

Kardinalfel nr 1 hos Bloggare... Mata trollen.
Ge ynkliga små människor som försöker slå där de tror det känns och som ogenerat far med halvsanningar och rena faktafel för sin stund i ljuset.

Well. Jag gör det ändå. Denna gången.

1. Inlägget handlade om husfridsknull, något i stort sätt alla kvinnor (och en del män) jag känner varit med om under åtminstone en tid i livet.

2. Det var alltså generellt skrivet och kan lika gärna handla om min man eller min granne som om mej.

3. Jag berättar sällan eller aldrig om min makes brister i bloggen om jag inte gör det på ett skämtsamt sätt. Jag berättar om mina dåliga sidor i samma anda med.

4. Bra familjeförsörjare?! Jag pluggar nu, annars tjänar jag mer än vad han gör. Vem av oss som tjänar mest och drar störst ekonomiskt ansvar varierar över tid.

5. Bajsar hellre än att ha sex med honom???

6. Min relation vet du ingenting om eftersom det är ett av områdena jag inte skriver om, men det finns mycket kärlek mellan oss.

7. Hur han står ut att leva med mej?
Tja, han brukar framföra att jag är intelligent, rolig, snygg men egentligen är det väl bättre om vi frågar honom. Han hälsar att du inte har med det att göra och att du är en idiot.
Nej, men då så.

Nu är det dags för mej att komma med några tips till dej. Eftersom detta ändå är MIN blogg och du är gäst här.

1. Sök om du kan finna en trevlig kurs så du får lite annat att tänka på. Förslag: Läsförståelse svenska grundkurs. Ironi, en slags humor.

2. Läs inte bloggar du bara retar dej på. Förmodligen får du bara ett liv och det är kort.
Så sluta upp med att slösa din och min tid.

3. Dra ut pinnen ur röven så blir försommaren trevligare.

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare