söndag 22 maj 2016

Hipp hipp hurra



När Märta fyllde år så fick hon alltid semla.
Hon var en sån sockergris.
När hon matvägrat tillräckligt länge fick hon vaniljsås i fodret.
Eller pannkakor. Pannkakor dög alltid. Till och med när hon var sjuk.

Imorgon fyller en annan liten kille år.
Den Gudasände Gottfrid fyller fyra år.
Och med han är det inte lika självklart vad han skall firas med.
Han äter bättre över lag, gillar väl snask å så med, men är mer av en matkille.
En lång härlig promenad skall vi ta i alla fall. Bada ska han få göra, för det är det bästa som finns i hans värld och så ska jag skicka all världens tacksamma tankar till Gud (och uppfödaren) över att jag får dela mitt liv med denna fantastiska grabb.
Genomgoda, älskvärda, vackra Gotteman. Min mammegris.

Och så ska jag... måste jag... boka tid hos veterinären för att ta bort tandsten.
Det är både dyrt å obehagligt men det måste göras.
Suck ja, till å med min make ordnar bättre presenter än så där.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare