måndag 16 maj 2016

Den 16:e maj 2016



Dagen kom å gick. Jag fick det här fina linnet och kaffe på sängen av Mini å Noah.
Älskar det, hade nog aldrig "sett" det själv på galgen men på har det blivit mitt favoritplagg.
Känner mej fin i det.

Min vän Cissi hämtade upp mej och vi åkte in till stan för lunch.
Åt thai mat och drack en öl och det var så härligt att ses igen. Hon å jag ses så sällan, men känner varann så väl att vi är familj och samtalet tar vid där det slutade sist.
Efteråt gick vi i affärer och jag provade byxor i samma tyg som linnet.
Rätt coolt men jag hade inte råd. Provade en blus som jag sneglat på länge...
Vid chiffongblus Turkos

och som var döfin på (very me) men kände att jag inte hade råd med den heller.
Det blev ett linne som Big Ass Fashion tipsat om för 150 spänn och så hade jag 100 kr innestående bonus så gick det på en femtiolapp...
Omlottlinne Grön

Tog det i svart men det syns bättre i grönt så...
Perfekt, visar klyfta men pösar över magen.
Vi hade en jättetrevlig dag tillsammans och trots att jag missade pluggtimmar var det sååå värt det.
Fick en biljett till Badjävlar i sommar av Cissi som jag verkligen ser fram emot att gå på.
Jobbade typiskt nog den kvällen och tidigt dagen därpå, men hoppas att de löser det schemaansvariga så jag kan gå.

Av maken fick jag presentkort på Indiska som jag blev glad för. Ska snart se till att göra mej ett besök dit. Och sen har jag fått så många fina hälsningar på facebook och sms. Och jag har pratat med en kär blogg och facebookvän i telefon som alltid säger så smarta och stärkande saker.
Tack alla. Det värmer <3

Annars har jag känt mej ledsen idag. Riktigt ledsen.
Jag tror det är en blandad kompott, kanske allra mest en saknad efter mina föräldrar, en sån jäkla sorg över att det är som det är. Och så min vän. Och så den här D-uppsatsen som känns övermäktig och att vara ensam med den när alla andra är två och barn som inte hört av sej...
Blandat som sagt.
Har relativt lätt för att känna oro eller lätt ångest men det är ganska sällan som jag känner mej ledsen.
Men idag har jag varit så där "jag- börjar-snart-gråta-ledsen" stora delar av dagen.  Så där att ögonen svämmar över av vissa grattishälsningar.
Inte så likt mej och himla jobbig. Jag vet inte om allt blir större för att man fyller år.
Äsch dumt i alla fall, dumt och kontraproduktivt.

Men hur som helst. Fyrtiosju år har jag blivit. Dagen har kommit och gått.
Och än är jag med. Bara det!

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare