fredag 20 maj 2016

Klänning från Lindex 2011's sommarkollektion någon?


 

Jag har aldrig kjol. Verkligen aldrig, aldrig, aldrig.
Jag vet inte varför, jag är ju klänningsmänniska och har klänning årets alla årstider men kjol får mej att känna mej som värsta tanten. Utklädd.Tycker det är snyggt på andra, särskilt pennkjolar, men inte på mej.

Men så fick jag ju presentkort av maken på Indiska och föll pladask för den här. Kendra 249 kr.
Den fanns bara kvar i stl 36 och 38 och den större storleken smet åt betänkligt över magen.
Besviket hängde jag tillbaka den och gick en ny runda i affären.
Men jag kunde inte släppa den, provade den en gång till och den funkar... hade hellre haft den i stl 40 men det går, så den fick följa med hem.
Återstår att se om jag använder den.

Min garderob är förfärlig. Det går inte att gå in i den. Trots att det alltså är en "gå in i garderob", kanske inte en walk in closet men ändå.
Man får stå på utsidan och sträcka sej efter det man kommer åt!
På golvet trängs en uppblåsbar madrass, täcken, kuddar, lampor, fyra resväskor, två säckar med kasserade kläder, en säck med sommarklänningar som ännu inte är uppackade... och lite annat smått och gott.

Jag borde verkligen rensa.
Plocka undan vinterkläder. Slänga och ge bort. En människa, som dessutom aldrig går på fest eller krogen, behöver omöjligt fler än 48 klänningar.
Känner ni för en bloppis med tre-fyra år gamla kläder från de stora lågprisbutikerna så hojta.
Ja, jag var ironisk.

Det märkliga är att det där med att jag inte gillar något och att jag inte vill ha något... det gäller bara så länge det tiger still i garderoben. Så fort jag ska göra mej av med det ja då är det "väl ganska sött", "inte så tokigt ändå", "Nä, men denna?!", "nångång kommer jag i den" osv.
Det är väl mammas gener. Hela hennes lägenhet är proppfull med skit hon har fyndat och ickefyndat.
En del är inte ens i hennes storlek tänkte jag skriva i hånskrattande ton. Hon har skor två storlekar för stora.
Men skrattet fastnade i halsen när jag kom på att jag har oxå kläder som var tajta som attans för tio kilo sen. Gav bort ett par grymt snygga å relativt nya jeans till Mini idag som hon knappt fick på sej!!!
Hur fasen tänkte jag där? Låg midja till på köpet.
Ja herre gud.

Imorgon ska jag försöka ta ett krafttag. Det har goda chanser att bli av med tanke på att det konkurrerar med D-uppsatsskrivande.
Den som lever får se...

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare