onsdag 11 maj 2016

Pk dagen


Det är Pk dagen idag.
Tänk vad mycket dagar det finns nu för tiden. Lakritsen och semikolon och kanelbullen och allt vad det är.
Men för all del. Jag gillar lakrits och jag är stolt Pk kärring.

Pk... politiskt korrekt. Nån som vet vad det kommer ifrån eller vad det från början står för?
Jag får i alla fall ofta höra att jag är "så jävla pk"
Med det antar jag att folk menar att jag...

... är emot dödsstraff.
... tror på en vårdande kriminalvård.
... anser att den som avtjänat sitt straff förtjänar en ny chans.
... tycker det är spännande med andra kulturer.
... inser att mitt sätt att tänka/ resonera inte per automatik är det rätta.
... är för en generös flyktingpolitik.
... anser att den rika världen har ett solidariskt ansvar.
... är emot rasism
... och homofobi.
... anser att homosexuella ska få gifta sej och skaffa barn som alla andra och att ingen annan har att gör   med vem vi ligger med.
... vill förbjuda nazistiska parti
... tycker att folk som envisas med att säga n...rboll är dumma i huvudet.
... är för kvotering
... och lagstadgad delad föräldrapenning
... vill vara vegetarian
... och skulle aldrig i helvete bära päls.
... är emot legalisering av cannabis
... vill höja skatten.
... tycker städhjälp känns väldigt "moderatkärringaktigt."

Ja, men typ "sunt förnuft" tycker jag.  Fyll gärna på min lista.

Det märkliga... eller o-märkliga... är att det ofta hänger ihop även åt andra hållet.
Folk som är homofoba är oxå vanligen lite rasistiska. Och tycker avrättningar är en bra sak.
Vad kallas då motsatsen till Pk?
Alltså de som hävdar att ordet n...rboll är en kulturell naturskatt, att Sverige behöver hårdare straff och stängda gränser kallas ofta... fascistiska skitstövlar Sverigevänner.

Som sagt, stolt anhängare på Pk sidan.
God natt.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare