måndag 1 oktober 2018

Välkommen oktober. Ett inlägg kanske mest för mej själv.



Oktober. Sommaren börjar kännas avlägsen. Det mesta av solbrännan har flagat bort. Löven är ännu ganska gröna på träden och så där himla kallt har det inte hunnit bli i södra Sverige. En tjocktröja eller en jeansjacka räcker. Fossingarna är oftast strumplösa. 
En månad med "mitt nya liv", så här skrev jag om det den 1:a september

Jag tänker mej följande:

Ingen som helst alkohol mer 2018.

Inga som helst fler blossande på mina älskade Marlboro under 2018.

Dagliga promenader som gärna får bli till löpning när jag kommit igång.

Chips och sådant får jag fortsätta med MEN jag måste ändå bli mer noga med att tillföra kroppen lite bra käk.

Dramatiskt färre timmar på sociala medier och då i synnerhet facebook som är extra destruktivt för min del.

Med detta tänker jag mej att uppnå: 

En starkare kropp

En stabilare själ

En högre grad av självrespekt

Och förhoppningsvis tappar jag några kilo bara av att utesluta X antal öl i veckan. Bryter denna trend av att väga ett kilo mer varenda månad i alla fall. 

Resultatet efter 1 månad

Antal enheter alkohol: 0
Antal cigaretter: 0
Dagliga promenader: Inte riktigt men fler än tidigare.
Antal joggingturer: 2
Bättre käk: Nja, något kanske. Mer frukt har det blivit.
Färre destruktiva timmar på facebook: Inte helt nöjd, men ja bättre.
Viktmässigt: -2,5 kg

Uppnått efter 1 månad

En starkare kropp: Inte ännu
En stabilare själ: Verkligen inte. Mått sämre än på väldigt många år.
En högre grad av självrespekt: Nej det skulle jag inte vilja påstå. Jag har ett ordspråk på kylskåpet som lyder "Summan av alla laster är konstant" och det betyder väl ungefär att lyckas man sluta med ett ofog byter man det mot nåt annat. Detta är väldigt sant för min del.

Och med de uppmuntrande orden önskar jag er en härlig oktober.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare