torsdag 3 januari 2019

Asta, det här ska du komma ihåg 2019



Jag vet att jag skrev mål och förhoppningar inför 2019 i december.
Men jag känner att jag har fler tankar om det. Att jag vill ta tillvara på moodet.
Det är förmodligen helt ointressant för er att ta del av så jag skriver det mest för mej själv, därav rubriken. Detta inlägg ska vara lätt att hitta tillbaka till.
Skiter sej en (eller samtliga punkter) så är det ingen fara. Det gör mej inte sämre. Jag känner ingen prestige... Det här, dessa punkter, är mer tänkta som målbilder och inspiration. Känn dej fri att härma en eller flera punkter...

+ Läsa mer. Har som mål att läsa 12 böcker. Det är inte orimligt. Hojta om ni är sugna på att återuppta Bloggdalas bokcirkel igen. Jag vill så det värker.
Har du nåt boktips? Nåt jag inte får missa?

+ Springa 5 km innan 1:a april och 1 mil innan midsommar.

+ Dricka mindre vin

+ Utnyttja mitt friskvårdsbidrag till att gå med i Friskis& Svettis.

+ Korrigera så många elaka, dumma, småsinta tankar om mej själv som jag bara hinner.

+ Så ofta som möjligt göra skillnad för nån annan människa.
Är det nåt jag kan hjälpa dej med?

+ Fortsätta med minst en promenad per dag (inte missat en dag sen Bente kom.)

+ Jag har de sista åren blivit allt bättre på att sätta gränser och att säga nej.
Jag vill öva mej på att oftare säga ja. Det behöver inte vara nåt stort. Gå på bio. Träffa en vän. Vad som helst.

+ 6 dejter ( alltså sex tillfällen, talar inte erotik här) med min man. Lunch på stan räknas. Huvudsaken att vi gör nåt bara han å jag.

+ Ta för mej å utvecklas på mitt jobb. Sånt där är ju svårt att mäta. Alltså om man lyckats eller ej. Men jag tror det kommer mer gå av sej själv. Känner mej allt tryggare och allt mer att räkna med i kollegiegruppen.

+ Våga känna lycka. Eller lixom att allt är okej. Inte analysera allting så jäkla mycket. Tänka mer på vad jag har istället för på vad jag inte har.

Vad har du för mål. Drömmar. Förhoppningar?
Skit i löftena.

Puss/Asta

2 kommentarer:

  1. Jag och min kusin kan nog vara med i bokcirkel.

    SvaraRadera
  2. Kul! Då får vi sse om ytterligare några nappar Anna

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare