fredag 11 januari 2019

Målbild

 Bilden kan innehålla: 1 person, inomhus

Som barnmorska
Jag vill lära mej så mkt som möjligt. Inte se korrigeringar el kritik som nåt dåligt utan som ett sätt att förbättras.
Förlösa så många barn som möjligt.
Undvika sfinkterskador
Undvika sekundär förlossningsrädsla.
Som extrabonus (jag vet att det är fåfängt), få så måna VAS 10 och bubbelflaskor som möjligt.

Som mamma
Jag vill att mina barn ska känna känna trygghet i att jag älskar dem och är stolta över dem. Att det är villkorslöst. Jag tycker verkligen att det är jordens mest fantastiska människor och jag vill att de ska känna det. Att de ska känna min stolthet.
Jag vill oxå att de ska känna att de kan säga vad de vill/ be om hjälp med vad som helst.

Som Fru
Jag vill bli en bättre fru! Vi har varit tillsammans sedan -84 och gifta sedan -88 och jag vill att min man... varje dag... ska finna trygghet och kärlek i det vi har.
Regelbundna dejter. Minst 6 st under 2019 har jag sagt men oxå en större tacksamhet över vad vi har... tillsammans... varje dag.

Som mormor/farmor
Jag har aldrig velat vara det extravaganza. Det spektakulära. Äventyr och storslagenhet.
Jag vill vara en trygg famn för mina barnbarn. Ett extrahem. En extra kärleksfull vuxen.  En vardag. Det hoppas jag bli åt dem alla.

Som Bentemamma
Kärleksfull. Tillåtande. Älskande. Ur mina händer skall bara smekningar och lek komma, aldrig smärta eller bestraffning.
Jag ska fostra denna unga fröken med respekt och kärlek. Med humor och tolerans.
Jag tror inte på dominans och rädsla. Men jag tror på att Bente-Nora kommer bli strålande med lite tid.

Som kvinna
Uff vad svårt!
Jag vill försöka vara det jag tror på. Vänlig men tydlig. Upplysande och inte undfallande. Rejäl men inte elak.
Jag vill tala snällt till mej själv. Inse att vikt och volanger inte har något med hälsa och välmående att göra. Inse att prestation har mycket lite med mitt människovärde att göra.

Som vän
Jag vill bli bättre! Mer närvarande!
Mindre snarstucken än tidigare år ("det är din tur".)
Jag vill sträcka mej efter dem som betyder nåt. Försöka och försöka igen.
Vänner är vänner och vänner är guld.

Vilka är dina tydligaste mål?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Jag har inte funderat på mål men tänker det handlar om att må bra och ha kul och inte såra någon på vägen... Jag vill även bli mer aktiv och engagerad i viktiga frågor, få se hur det går med det!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare