fredag 17 maj 2019

Min femtioårsdag



Vilken härlig dag jag har haft! Hade jag vetat att det var så här härligt att fylla femtio så hade jag gjort det för länge sedan. Jag misstänker att jag inte kommer att bli så här firad mer förrän jag fyller 100 så här gäller det att hänga i.

Bilden kan innehålla: dryck

Jag blev väckt med skönsång, tomtebloss, bubbel, kanelbulle och presenter (bilder på dem kommer längre ner.)
Sen försvann familjen, var å en på sitt håll och Bente å jag låg kvar och njöt av lugnet några timmar.

Vid 11 gav jag mej iväg för att handla smörgåstårta. Jag väntade över min vän Cissi å hon behövde lite mat i magen innan hon skulle iväg å jobba.
Väl på Icas parkering har mina två andra godingar till vänner Marie å Lillebror kört efter mej för att överraska och kidnappa mej för en lunch.
Nu gick ju inte det eftersom jag väntade hem Cissi så de fick hänga på hem till mej.
Och så satt vi där i solen å åt smörgåstårta och öppnade presenter å pratade.

Jag har känt mej lite orolig innan att ingen skulle uppmärksamma mej på min dag. Försökt hålla ett nonchalant tonfall om att det spelar ingen roll för att övertyga mej själv men faktiskt... ja, faktiskt... gjorde det mej så glad att mina fina vänner tog sej den tiden.

Strax före fyra kom min äldsta dotter. Hon hade lovat bjuda på middag men pga strul så blev det här i stället för där. Alltså som hon hade ansträngt sej mitt hjärta. Det blev grillat fläskkött och grillad kyckling, ugnsrostad potatis, sallad och världens godaste hemmagjorda chokladtårta. Hon hade köpt rödvin, öl och bubbel. Det måste ha kostat henne massor.

 Bilden kan innehålla: mat

Och  vilken härlig kväll det blev. Med det som jag älskar allra mest... mina barn å barnbarn... kring mej. Jag behövde inte göra nånting mer än sitta där och njuta.

Och presenterna då!

Fick denna av maken. 2 biljetter och hotellrum. Ni har väl inte missat denna fantastiskt begåvade kloka man?

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

Och som om det inte vore nog fick jag dessutom TRE av dessa vackra oljelampor.

Bilden kan innehålla: ljus, eld och inomhus

Av Marie och Anders fick jag Thomas Sabos jordglob.

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, smycken och närbild

Av Mini fick jag Thomas Sabos sköldpadda

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, smycken och närbild

Detta bedårande halsband med livets träd fick jag av Cissi

Bilden kan innehålla: närbild

En blomma och en vas signerad Ernst av Dotter nr II

Bilden kan innehålla: dryck och inomhus

Från min äldsta flicka fick jag ju kalaset och dessa smashing snygga stövletter från Ecco. De är mer vinröda på riktigt.

Bilden kan innehålla: skor

Sen fick jag blommor av sonen och även av äldsta dottern och en teckning av Noah.

Ja vilken fantastisk dag!
Tack även alla som grattat på Facebook, Instagram, Messinger och sms.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare