fredag 24 maj 2019

Plötsligt händer det

Bilden kan innehålla: Anneli Lodén, hund och utomhus

Oj!
Jag har en ledig dag och inte bara det, jag har en ensam dag. När hände DET sist?!
Kan det ha varit kring 1834?

Maken ska iväg på äventyr, Noah är hos sin pappa och hans mamma... ja hon är oxå på äventyr kan man säga.
Det är bara jag å Bente. Vilket i och för sej inte är så jäkla bara.
Men...
... inget gnällande från mannen att stänga altandörren
... inget tjat om att leka med dinousaurier
... inget spelande av usel skvalmusik från Mini

Det känns otroligt lyxigt och lite underligt.
Allt vore perfekt om det inte var så att jag har HYSTERISKT ont i magen.
Jag tror att jag kommit fram till att jag har den otroligt sexiga diagnosen IBS.
Jag har två dagar i rad ätit grekisk sallad med rödlök i och även fruktsallad med apelsin två dagar i rad.
Just apelsin, sallad, gärna i kombination med att jag äter mindre och smalare för övrigt har flera gånger tidigare gett mej precis samma typ av magont.
Typiskt. Medelhavskost är annars nåt jag gillar och som är himla nyttigt dessutom.

Men, vi ska väl klara oss ändå och jag har ENORMT stora planer för kvällen.
Det svarta fodralet ska fram, höga klackarna ska vädras, läpparna ska lackas blodröda, skumpan ska korkas upp. Nu jäklar ska mormor ut och stuffa!
Nä. Jag skojar bara. Utom möjligen när det kommer till skumpan.
I övrigt ska jag se de 2 avsnitt av Robinson som jag missat, skriva brev till en tös i Pajala, läsa, gosa med min norska och äta precis vad jag önskar.
Det kan bli pizza. Det kan det verkligen.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare