fredag 10 maj 2019

Nystart å presentation.

 Bilden kan innehålla: en eller flera personer, hund, utomhus och natur

Jag fyller snart 50. Halvvägs till 100 redan.
Alla klyschor som finns om att livet går fortare och fortare stämmer.
Jag har för första gången i mitt liv åldersnoja de lux.
Det handlar inte om rynkor eller extrakilon. Inte ett dugg om slapp hud eller gråa hår. Det handlar om ålderdom. Om rädsla för sjukdom, hjälplöshet, död.
Men det här ska inte bli något djupt inlägg om att sörja den ungdom som flytt och alla chanser man inte tog så jag bryter tankarna här. Precis som jag så ofta gör i mitt eget huvud. Stoppar de tankarna långt bak och tänker på nåt annat.

Som bloggen exempelvis.
Den är minst sagt eftersatt. Brist på reaktioner och kommentarer bet hårt på inspirationen. Men jag tänker att nu... halvvägs till 100... tänker jag försöka göra ett nytt (sista?) försök att skaka liv i det här.
Och jag tänkte mej därför en liten presentation eller kanske snarare ett avstamp.
Finns det nån du tror skulle gilla min blogg? Tipsa i så fall gärna.
Och berätta gärna, här eller på facebook om vi är vänner där, vad du vill läsa mer om, om det är nåt du undrar över eller kanske nåt som du helst slipper.


Det HÄR är Asta Pastasson 50 år.

Identifierar mej som:
Kvinna. Stolt sådan.

Civiltillstånd:
Gift fortfarande. För närvarande rätt nöjd med att vara det.

Antal barn:
4. Å nu har väl de där äggstockarna skrumpnat ihop.

Antal barnbarn:
Sju. Men längtar efter fler.

Antal Dogue de Bordeauxer:
Ett styck. En norsk donna. Fröken Bente. Hon är en handfull. Och det kärleksfullaste jag mött.

Yrke och arbetsplats:
Barnmorska på Förlossningen i Varberg sedan 2½ år.

Känslan för det: 
Älskar mitt jobb. Älskar det! Och vissa pass känner jag att jag dessutom börjar bli helt okej på det. 2 år sedan senaste sfinkterbristningen.

Mest nöjd med i denna minut:
Ledig fredagkväll. Vin i glaset. Hockye VM drar igång. Niklas Lasu klar för Frölunda.

Längtar mest efter denna minut:
Att det ska bli september och SHL ska dra igång igen. Det luktar redan guld.
Lite mer värme hade oxå varit gött. Det är lixom marsväder.

Sånt jag pysslar med som femtioåring:
Skriver rätt mycket brev. Hänger med barn och barnbarn.

Bästa film jag sett hittills i år:
Trots att jag inte tyckte den var så himla bra när jag såg den så lever "A star is born" kvar i mej.

Bästa bok jag läst hittills i år:
Det är nog "Historieläraren". Den tänker jag ofta på.

Mest hooked på följande tv-serie:
Ser Robinson med besatthet. Den är snart slut. Längtar till 6:e juni när världens bästa serie släpper nästa (sista?) säsongen. Handmaids Tale.

Sånt min hjärna brottas med: 
Relationer som kan bli bättre.

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare