söndag 12 maj 2019

Sånt som gör mej lycklig


Jag körde hem från jobbet. Jag kände mej ovanligt tillfreds.
Två söta bebisar har jag fått välkomna i natt. Riktiga snäckor till kollegor har hållit mej sällskap. En veckas ledighet väntar.
Solen sken och jag spelade Mix Megapol på hög volym, sjöng med i gamla klassiker och BOOOM så brände en fartkamera av.
Hur sjutton kunde jag missa den? På en väg jag kör dagligen?
Älgvete med.
Det förtog en del av mitt goda humör. Det gjorde det absolut.

Men hör ni, skit i det nu. Jag skrev 2012 en lista i maj om vad som gör mej lycklig och tänkte att det är hög tid igen. Att bejaka glädjen.
Vad gör dej lycklig?
Jag blir till exempel lycklig av...

Nybryggt kaffe på morgonen

En kall gin&tonic på uteserveringen

 Bildresultat för gin och tonic

En kram av mina barnbarn

Att mötas av Bentes lycka när jag kommer hem

En förlossning som slutar med en frisk bebis och lyckliga föräldrar

Brev i brevlådan

En god bok att längta till

 Bildresultat för historieläraren bok

Att shoppa nåt jag verkligen vill ha

Stå på händer i havet

Vakna efter en natts sömn

Ett oväntat sms

Harmoni i familjen

Färska räkor

 Bildresultat för färska räkor

Kommentarer på bloggen

Att klappa en kossa mellan ögonen

Havet

Ljumna kvällar med nåt gott på grillen och en kall öl

Fina vänner

Mina barn

En påse smågodis helt för mej själv

En varm dusch när man känner sej frusen

Solvarma jordgubbar

Nygräddad pizza

 Bildresultat för pizza el mucho

Titta på hundar som leker och interagerar

Vinna över Mini i Maxi-Yatzy

Få presenter

Få ärligt menade komplimanger eller beröm

Att rösta och få delta i demokratin

När jag känner mej snygg

 Bilden kan innehålla: en eller flera personer och utomhus

När jag känner att jag kommit igång med löpningen

Mina kollegor. Att få vara en del av dessa fantastiska och kompetenta kvinnor

Att boka resor

Hotellfrukostar

Nu. Ska jag sova.

Puss/ Asta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare