torsdag 26 september 2019

Årets feelgoodhändelse är igång


Bildresultat för bonde söker fru

Äntligen börjar årets stora tv händelse för min del, Bonde söker fru.
Jag skriver om det varje år i bloggen och jag känner mej alltid lite töntig när jag gör det.
Det är inte riktigt fint att vara så begeistrad i något så banalt som när bönder söker kärlek. (Då skulle ni bara veta att jag följer Hem till Gården varenda dag, säg det inte till nån.)
Jag vet inte vilken säsong i ordningen det är men jag tror inte jag har missat ett avsnitt faktiskt.
Varför är det så förresten? Lite skäms tv så där? Själv skulle jag aldrig se Ex on the beach, Paradise hotel och den typen av program men jag tror inte att man per automatik blir dum i huvudet av att se det. Eller jo, kanske lite :)

Har två favoriter efter första avsnittet. Mjuka och rara Pelle, kobonde från Söderhamn. Och Alexander 35 år från Borås som är sprudlande och nervös. Han fick man se i en liten sneaky peak från nästa veckas speeddate
Hon: "Du är mycket finare i verkligheten än i brevet"
Alexander: "Tack, du var bättre i brevet tycker jag."
Hon: "Tack eller eh, vad säger du?"

Ja, kanske inte ordagrant men innebörden var så. Alltså jag började skratta så kaffet sprutade ut genom näsan.

Det är det som är så härligt med Bonde söker Fru!
Det är riktiga människor. De är inte medietränade, varken bönderna eller brevskrivarna, de gör och säger inte alltid rätt sak. De är nervösa och tafatta, ivriga och hoppfulla och därför blir det oxå riktiga känslor.
Det är fint tycker jag. 
Jag ser även sidoprogrammet Kärlek åt alla på tv4play som oxå brukar vara roligt. I år har de även på tv4play Bönderna berättar allt som är ett samtal med bönderna lite vid sidan av.

Det är lite synd att det bara är med heterosexuella män i så gott som samma ålder förutom Uffe som är med i sidoprogrammet som är något äldre.
Och då kunde de åtminstone placerat honom i huvudprogrammet.
Det är ju lixom inte bara bönderna som blir homogena om man tar heterosexuella män mellan 25-35. Deras brevskrivare blir det med.
Det är trist, men jag kommer säkert älska även denna säsong

Ska du titta?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare