fredag 20 september 2019

"Du säger så om alla."

Bilden kan innehålla: gräs, utomhus och natur

Hon är speciell, hon är något alldeles extra. Jag har aldrig känt så här förut.
Jo jag säger så om Bente. Och jag menar det, hon har verkligen fångat mitt hjärta på ett sätt som ingen annan har.
Mina döttrar ler lite avmätt och påpekar att så har jag sagt om varje hund.
Ingen är som Märta.
Det finns ingen som min Gottfrid.

Och vet ni... allt ihop är alldeles sant. Ingen var som Märta, det har aldrig funnits nån som min Gottfrid och Bente, hon ÄR one of the kind.

För varje hund har öppnat upp en alldeles ny dörr i hjärtat.
En plats där ingen har varit tidigare. En acces till en kärlek som aldrig funnits innan.
En som är unik.
En som bara är deras.
Märta och Gottfrid. Jag älskade dem så. Jag tänker fortfarande på Märta varje dag. Jag gråter fortfarande när jag pratar om Gottfrid.

Bente är här och nu. Och hon är verkligen speciell.
Jag har ju försökt förklara tidigare och varje gång känner jag att jag inte riktigt lyckas. Det är så svårt att sätta fingret på vad det är, men oj vad det ÄR!
Hon har en sådan stark personlighet.
Hon är sin alldeles egen.
Hon är... för att vara mastiff... ovanlig i att så väldans gärna vilja vara mej till lags. Hon blickar in i mitt inre. Hon är, på ett sätt jag aldrig upplevt hos någon annan individ... hund eller människa... fullkomligt ovillkorlig i sin kärlek.

Hon är klok. Hon funderar och hon är intuitiv.
Hon har en fantastisk humor. Hon får mej att skratta även när jag är nedstämd eller som nu sjuk.
Hon är lekfull men har integritet.
Hon är... värdig, förstår ni hur jag menar då?
Hon är egen... lite underlig... och väldigt speciell.
Hon är otroligt intensiv. Outhärdligt envis i det hon vill. Driver mej ibland till tokeri med sitt tjat.
Hon är en gammal själ och hennes blick är som brunnar.

Ibland säger man om kärlekspar att... De två, de är menade för varandra.
Så är det med oss.
Jag kan inte förklara det bättre, men vi är menade för varandra. Vi 2.
Hon är min allra bästa vän i hela världen.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare