torsdag 19 november 2015

En nonsenslista presis före skönhetssömnen innan tentan är vad vi behöver just nu.



1. Hur dricker du ditt kaffe?
Zoega ekologiskt, starkt med mjölk i.

2. Om du var tvungen att äta samma maträtt 5 dgr i veckan vad hade du då valt?
Pizza

3. Vad känner du spontant när jag säger: Snö?
Nä fifan, här kan det aldrig ligga, det bara töar och slaskar.

4. Beskriv dej själv så väl som möjligt med tio ord?
Mamma, mormor, dogueälskare, vimsig, skör, stark, frölundait, skrivande, empatisk, kvinna.

5. Hur är din klädstil?
Klänning el haremsbyxor. I synnerhet nu när jag väger för mycket.

6. På hotellfrukosten äter du alltid, ja vad?
Äter inte gurka... Nä men typ allt. Äggröra, bacon, fralla, ostar, salami, våffla med nutella, juice, kaffe, frukt.

7. Hur sover du?
På vänstersida med Gottfrid innanför.

8. Vilket rum i ditt hem trivs du bäst i?
I köket eller mitt rum.

9. Vad shoppade du senast till dej själv?
Militärbyxorna tror jag?

10. Nämn tre saker på din bucketlist som du ännu inte gjort/ upplevt?
Ägt en fransk bulldog, föda upp en kull valpar, förlöst ett barn.

11. Vad hade du för drömmar som barn?
Att skriva en bok, äga en hund och bli stor. (2½ avklarat.)

12. Vad står det i ditt senaste inkomna sms? (Inte fuska nu.)
Soran är alltid bra. Och söt som socker.

13. Hur skulle du beskriva din hall?
Ful och orolig. Stökig som fan.

14. Hur skulle du beskriva din tankevärld?
Kanske inte ful men i övrigt rätt liv hallen. Det är mycket elände nu, i min lilla värld och i den stora världen.

15. Tar du någon medicin varje dag?
Japp.

16. Hur har din vecka varit så här långt?
Rätt tung, se svar 14 men oxå behaglig på det viset att jag styrt över den själv. Jag har äntligen bytt spiral och äntligen börjat behandling för bakteriell vaginos och det är ju bra även om jag mår illa å är trött av dem.

17. Tror du på Gud?
Ibland. Är inte cynisk och när jag tror sammanfaller inte bara (nästan minst då) med att jag är rädd.
Jag talar för mkt med Gud för att kalla med ateist.

18. Vilket ordspråk refererar du oftast till?
Alla har sina kors att bära, Karma is a bitsch, Livet är en strid... och sen dör man.

19. Hur gammal tror du att du blir?
Tycker det är obehagligt att svara på en sån fråga men någonstans mellan 78-86. Måste jag slå till med nåt mer specifikt så 82.

20. Lägg in din senast tagna mobilbild misslyckad el ej. 

1 kommentar:

  1. På fråga 7 skulle jag svarat som dig, bara bytt ut namnet på djuret! Min burma sover på min arm i min famn hela natten...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare