onsdag 18 november 2015

Tjugoett år ung



"Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta."


Snart fyller hon tjugoett min Min. Min vackra lilla. Min starka tigerhjärta.
Den av mina barn jag är mest stolt över, stolt som i betydelsen att det är med henne jag har gjort minst fel, kanske för att jag varit äldre, kanske av erfarenhet.

Du är bländande vacker på utsidan men minst lika vacker inuti.
Du har en ständig omsorg av de dina, du är kärleksfull och förlåtande.
Du försöker alltid se andra sidan och du står upp för det du tror på.

Min lilla, du är en fantastisk mamma. Det är som om du visste och kunde redan innan Noah kom till.
Nu är du ensamstående men det är alltid du som har vaggat, burit, tröstat på dagar och nätter.
Alltid du som har läst, lekt, gungat, matat, busat och vaktat på.

Jag önskar att du visste hur snygg du är. Hur smart du är. Hur behaglig du är att vara med.
Du tror alldeles för lite om dej själv och ältar egna misstag på tok för lätt.
Att människor säger att vi är lika tar jag som den största komplimang.
Du är en bättre, mer förfinad snyggare och helare variant av mej.
Om bara några timmar fyller du år.
Om jag kunnat skulle jag gett dej hela välden och all den trygghet du saknar.
Om jag kunnat skulle jag plockat ner stjärnorna åt dej.
Tack älskling för allt du gett och ger mej.
Tack för att du är den du är.

/mamma

3 kommentarer:

  1. Herregud vad jag grinar nu!
    Grattis fina Mini!

    SvaraRadera
  2. Hon är så himla fin! Efter träffat henne en gång så tycker jag verkligen den här texten gör henne all rättvisa och hoppas hon får en fin födelsedag i morgon. Att vara tjugoett och ensamstående på heltid är tufft, har själv varit där. Men hon verkar klara det med bravur. Kram.

    SvaraRadera
  3. Otroligt vacker tös men det är alla dina barn. Vackra alltså. Grattis Petronella från plaskeby

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare